Ny vecka stundar

Ja, så går helgen mot sitt slut och det är bara att ladda upp för en ny arbetsvecka.
Helgen har varit trevlig, skön och avkopplande.

Fredagen gick i den totala avslappningens tecken med en god men snabbt tillagad middag. Sedan var det dags att för att försöka hålla koll på både På Spåret och utgången av Idoltävlingen. Det blev lite snärjigt, faktiskt.

På lördag var jag ute på stan med mannen och vi handlade lite julklappar. Vi träffade också en vän på vår väg så vi följdes åt och tog en fika tillsammans. Det är alltid mysigt att gå på café, tycker jag. Kaffe och en lussebulle blev det, helt enligt årstiden.
Senare på kvällen firade vi "lilla Julafton" med goda vänner. En tradition sedan 22 år tillbaka.
Man  kan ju tycka det var i tidigaste laget med julfirande, men deras barn kommer hem till Jul och vi åker till Stockholm till våra, så det var enda helgen som passade.

I morgon på jobbet blir det till att planera vidare för kommande års aktiviteter för vår verksamhet. På kvällen är det sista kurskvällen för porslinsmålningen före Jul. Då kommer min förhoppningsvis färdigbearbetade tomte att få följa med hem.
Det är hur roligt och avkopplande som helst att få måla på glas och porslin och bara engagera sig i det man gör för tillfället. Två timmars lycka i veckan är inte så dumt. 

Naturligtvis finns det ju mer som är roligt förstås, inte minst bloggar och fotoutmaningar.

Det finns så många duktiga fotografer och jag tycker det är så intressant att se alla fina och kluriga foton som lagts ut på olika teman och utmaningar. Själv är jag ju nybörjare och har först på sista tiden haft en rätt bra kamera. Jag ser och lär och hoppas att kunna förbättra mina fotografier efter hand.

Ser fram mot en bra vecka och nya möjligheter.

Kommentarer
Postat av: Cumulunimbus

Tycker inte alls att det är något fel på dina foton, snarare tvärtom!! Önskar dig en riktigt skön och härlig vecka! :)

2009-12-07 @ 23:13:31
URL: http://cumulunimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0