Pannkaka

Det var år och dag sedan vi åt ugnspannkaka. Någon på jobbet hade en sådan i matlådan och jag blev sugen på att laga det till middag. Gärna med lite stekt bacon till.
Efter att jag gjort pannkakssmeten gick jag till datorn för att skriva en liten rad i bloggen. Min bättre hälft erbjöd sig att stoppa in ugnsplåten när ugnen uppnått rätt gradtal. Så han gjorde. Jag blev dock efter ca 20 minuter varse en bränd doft som spred sig ända ner till de nedre environgerna där jag nöjt satt framför datorn.
En telefonerande broder hade upptagit mannens uppmärksamhet. Hans luktsinne verkade också vara upptaget.
Alltså skyndar jag upp och finner en fin väl "uppstigen" pannkaka i övre delen av ugnen. Ganska brun både här och där. Kanske går den att avnjuta efter lite plastikkirurgi. Annars blev det just PANNKAKA.



Om du vill hitta mer lyckade kokkonster kan du klicka här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0