Härliga måndag

Typisk måndagsmorgon. Skulle gärna ha velat vända mig om och sova vidare. Men plikten kallar, så det var bara att "upp och hoppa."
Hoppade i och för sig inte så högt eftersom jag har rejält ont i ett ben, utan linkade ut till badrummet och la en morgonmakup som hade viss dragning åt Picasso, (inte sångerskan Marie utan den berömde kontstnären). Prova själv att sätta på mascara stående på ett ben medan du har kramp i det andra.
Nåja, slut på gnällandet. Det blir bättre framåt dagen och då har jag riktigt god styrfart.

Idag har det varit en bra dag på jobbet. Det mesta har gått som smort.
På lunchen hann jag med en sväng på stan och hittade en riktigt snygg tunika. Ska till den stora huvudstaden på fredag på ett seminarium så jag måste väl försöka vara lite presentabel. Med lite snygga kläder och tillika nya skor och väska är jag laddad till tänderna. (Nästan i alla fall).

Ska dessutom stanna hela helgen och träffa mina nära och kära. Det värmer mitt hjärta.
Vi får umgås, äta något gott och kanske göra en liten tur på stan.

Man ska tillvara de glädjeämnen som finns i livet och verkligen lyfta blicken ibland.
Det är så lätt att bara rusa runt och inte se det som finns omkring en.

Vill du få modetips, se http://www.minoutfit.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0