Matinspiration

Idag har det varit en intressant dag på jobbet. Många oväntade och ganska underliga frågeställningar har poppat upp. Det har gått bra och alla frågeställare har fått svar och blivit nöjda, utom möjligen damen med sillen nedan.
Mitt arbete är i en så kallad "offentlig sektor" där man förväntas svara på diverse funderingar av typen förebyggande av smittspridning tex svininfluensa med mera. Idag ringde dock en huslig dam som höll på att göra sillinläggning. (Inte min starka sida). Hon hade lagt in sillen i för mycket salt och undrade hur hon skulle kunna åtgärda det.
Mitt något hjärtlösa tips blev att lägga sillen i kallt vatten ett dygn eller slänga hela rasket.
Nu är jag hemma och försöker hitta på något gott till middag. (Inte sill).
Kanske man kan få något tips från http://www.menyse.com/

Efter middagen blir det en fördjupning av djungellivet för TV-kändisar. Tur att man slipper leva på den kosthållning dom har. Kan inte påstå att jag längtar efter den typen av äventyr heller.
Ganska nöjd med tillvaron här hemma, faktiskt !

Kommentarer
Postat av: Cumulunimbus

Låter som en skön tillvaro, sillförfrågningar till trots :)

2009-09-26 @ 12:01:09
URL: http://cumulunimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0