MusikOfotoautomaten

Nu går vi mot en lång Påskhelg och det ska bli skönt att få lite ledigt.
Pialottas förslag idag till MusikOfotoautomaten är PåskaRock.

Har inte så mycket bildmaterial i den bärbara datorn  och nu är vi i stugan så det här får bli mitt bidrag för dagen. Min inte helt "snutfagra" påskkärring får visa upp sin vackrare sida, dvs. baksidan och sin fina påskrock.:)

Videon av Dolly Parton handlar om "Coat of many colours." (En kappa/rock med många färger). 
Den vill nog illustrera att allt kan ha flera sidor och det är nog så sant som det är sagt, eller sjunget. 

Vill man ha något lite rockigare kan man lyssna på Jerry Lee Lewis," Pink cadillac." Antar att alla Påskkärringar som samlats i Blåkulla tänker vara igång dygnet runt. Figuren i videon ser ut att kunna hitta någon med makatycke bland våra påskdamer. Då kanske dom kan byta ut kvasten mot en rosa Cadillac.


Påsken har ju också en mer allvarlig sida än den jag har illustrerat här. Kanske det också kommer med i något bidrag.
 
Ha en riktigt GLAD PÅSK!





                                            







Här
hos Pialotta och MusikOfotoautomaten hittar du fler bidrag till temat.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag har en exakt likadan påskkärring och jag tycker hon har ett groteskt utseende. Men rocken är fin! Påskrock :)fyndigt!

Fina låtar!

2010-04-01 @ 16:49:44
URL: http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Har också en sådan där grotesk Påskkärring :)

Har diggat loss lite till Jerry Lee Lewis , han é suveränt bra !

Tackar för kommentaren på mitt bidrag :)

Glad Påsk !

2010-04-01 @ 17:24:03
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Underbart inlägg och bra val av musik... Påskrock, hi, hi bra det:))Jerry lee Lewis hade la ju jag oxså in i Muskautomaten.. Gillar mans pianorock.. suverän rockare:) Påskakärringen är så ful så hon är snygg;) Ha de gott o go Påsk till dig:)

2010-04-02 @ 00:10:07
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: @nemonen

Wow de här är rock för mig när jag var yngre:D Han står sig än tycker jag. Nu blev jag allt lite nostalgisk.

2010-04-02 @ 16:06:35
URL: http://karingafallan.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Dolly...hon är väl helhärlig hon..du jag blir som väldigt glad av den musiken...och sedan rockar det ordentligt du...perfekt...

2010-04-03 @ 14:30:21
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0