MusikOfotoautomaten - Kärleksrelationer

Dagens tema i MusikOfotoautomaten hos Pialotta är KÄRLEKSRELATIONER.




I mitt liv har musiken alltid haft en stor betydelse. I unga år spelade man in alla låtar man tyckte om på rullbandspelare. Banden har jag kvar men bandspelaren har tyvärr bestämt sig för att den har gjort sitt.

Sedan kom kasettbandspelaren och nu har vi CD, Youtube, Spotify mm. Ett härligt framåtskridande. Jag tycker det är fantastiskt att man kan plocka fram vilken låt man vill, gammal som ny, på Spotify.

Jag kan förstå artisterna som producerar sina alster när dom tycker illa om dessa företeelser. Dom behöver ju tjäna in sitt levebröd.

Det här blev visst ett avsteg från ämnet, så åter till KÄRLEKSRELATIONERNA.

Tony Orlandos låt Candida var favoriten när vi var ute och dansade i hemtrakterna.

Sedan flyttade jag till Stockholm och då var Lynn Anderson som mest populär.  Livet lekte och förälskelser kom och gick. Lalla Hanssons version av Me and Bobby McGee slog an en vemodig ton och jag tyckte den var riktigt bra.
 
Tammy Wynette och Merle Haggards låt minner mig om kanske den första allvarliga relationen i mitt liv. Sedan hittade jag min "Deadringer for love."

Allt eftersom åren går växer man ihop på något sätt. Naturligtvis ska man ha ett eget liv och egna intressen, men man blir en stor del av varandras liv. Jag har varit gift med min man i 37 år så Josefin Nilssons och Totta Näslunds låt, "Du finns alltid inom mig," får symbolisera det.



Lynn Anderson

>

Tony Orlando



Lalla Hansson



Merle Haggard och Tammy Wynette



Cher och Meatloaf



Josefin Nillson och Totta Näslund






Här i MusikOfotoautomaten hittar du andras musik.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Candida.. det var ett tag sedan jag hörde den:) Bra låtar och en del av dina som Rosegarden har jag oxså minnen till i Kärlekens tecken.

Rullbandspelare.. så du var med redan då. Visst har jag oxså haft en sådan och kasettband.. vad man spelade in mycket på de där.. visst har musiken skiftat och tekniken tagit en helt ny vändning. Men det är fint vi har de gamla minnena kvar och kan plocka fram dem lite då och då:)

Ha de fint o trevlig helg med mannen.. så många år med en och samma, inte dåligt. Själv är jag på min tredje.. men honom har jag haft i 18 år nu:)

2010-08-13 @ 23:27:48
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjingeling !

Här var det bra blandning också :)

Min favorit bland din mix blir Anna o Mej med Lalla Hansson o Meatloaf med Dead ringer for love :)

Trevlig helg !

2010-08-14 @ 00:15:26
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Lena

Rosegarden, Candida och Anna och mej är låtar so ligger även mig varmt om hjärtat. Meat Loaf och Cher är en rivig och härlig låt.

Ha en trevlig helg....Lena

2010-08-14 @ 09:06:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Anna ..tassar in

Underbart du det är ju just den fär sista låten som jag bara smälter av..och du vilka härliga ord i din text..dom berör mig..

2010-08-14 @ 10:44:05
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Här känner man igen sej som vanligt, Rose Garden och Candida har jag på vinyl;-)härlig musik.

Today i started är ju fin i alla tappningar, den här har jag inte hört förut. Och Totta är ju Totta han växte till sej för varje år som gick.

Ha en skön lördag;-)

Postat av: Tinkerbell

Nostalgi ... Tack!!!

2010-08-16 @ 19:41:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0