Livets upp och nedgångar

Att livet är en berg- och dalbana med ömsom toppar, glädje och förhoppningar och ömsom djupa dalar har visat sig med all önskvärd förmåga denna vecka.

Tittar en stund på Lotta Engberg på Lisseberg där glada människor bjuder på sång, glädje och vinstförhoppningar. 
På jobbet är de som kommit tillbaka från semestern glada för att dom har haft en fin och solig ledighet. Själv har jag haft en härlig semester med nära och kära och det gör mig både glad och tacksam.

I nästa stund tänker jag på goda vänner som plötsligt drabbats av svår sjukdom. 
En svår bussolycka utanför Piteå har orsakat tre dödsfall och förändrat ett antal människors liv. Allt sker i en svindlande sekund.

Än en gång slås jag av vikten av att fånga dagen och leva i nuet. Man ska göra det man tycker om och uppfylla de önskningar som ryms inom de ramar man har och inte spara allt till "sedan" eller "när jag får tid."

Sänder en tanke till de som har det svårt just nu och hoppas att de ska få styrka att klara de motgångar de ställts inför.
Är så innerligt tacksam för livet och de glädjeämnen som finns.

Jag vill göra som den här blomman. Möta min dag med oförbehållsam livglädje och ta livet som det kommer.


 

Kommentarer
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Ja du har så rätt så, att inte alltid säga att nångång ska jag....nångång ska vi göra d....för den nångång kanske inte kommer.

Vi har sagt att nångång ska vi upp på kalfjället å tälta, fiska, vandra, njuta å naturligtvis fota. Och imorron drar vi iväg. Men vi är inte pigga nog att ta oss upp med en vandring så vi har satsat på ett helikopterlyft. Ska bli så himla spännande.

Det blir vår 40åriga bröllopspresent till varann.

Sova i tält har vi inte gjort sen ungarna var små..så d blir verkligen spännande.Tokiga ä vi allt.



Fina tankar du skrivit ned ikväll...kunde inte sova för en värkande pissrygg så jag gick ned å kolla runt på lite bloggar. Snart verkar mina värktabletter å då somnar jag nog....ja inte vid datorn får vi hoppas....utan i sängen.



Ha det gott. Carpe Diem.

2010-07-27 @ 00:00:47
URL: http://rantamor.blogspot.com/
Postat av: Cumulunimbus

Så sant! Man ska verkligen fånga dagen och leva i nuet. Vara rädd om det man har. Mycket tänkvärt och bra skrivet!

2010-07-28 @ 21:14:41
URL: http://cumulunimbus.blogg.se/
Postat av: Cajsa - (F O T O B L O G G) Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej

Nu har du chansen att bli länkad i just i min blogg, båda tjärnar på det. Du får

fler besökare och jag får röster. Du är guldvärd om du vill lägga en röst på bilden här nedan som jag tävlar med. :)



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Du får gärna rösta på denna bilden med. ^^ Nummer 2

http://lillaskrollan.blogg.se/2010/july/finalister.html#comment



FJÄRDE inlägget om du vill bli LÄNKAD

http://hallgreen.blogg.se/2010/july/rosta-och-bli-lankade.html#comment



Tack på förhand

2010-07-29 @ 13:07:20
URL: http://hallgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0