MusikOfotoautomaten - Känslor

Känslor är vad det ska handla om i MusikOfotoautomaten den här omgången.
Som Pialotta beskriver kan känslor ha så många olika betydelser. Allt från den ljusaste glädje till den mörkaste sorg.
Här hittar du andras inlägg.


Mitt första bidrag blir en arg dam spm heter Kim Stockwood och hon sjunger "You jerk."
Det känns som om hon har upplevt den känsla av ilska hon förmedlar.:)

 

Nästa bidrag som jag gillar skarpt är Leona Lewis låt "Bleeding love."



Låt nummer tre blir en lite sorglig historia med Elvis och "In the ghetto."



Per Gessle får summera alla känslor med låten, "Här kommer alla känslorna på en och samma gång."



Kommentarer
Postat av: Lena

Bra låtar över lag. Elvis var ju helt underbar...Gessle är alltid bra. Kim Stockwood var en ny bekantskap. Henne har jag aldrig lyssnat på tidigare. Hon var riktigt bra.

Ha en trevlig helg.....Lena

2010-07-09 @ 20:56:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Pialotta

Kim Stockwood har jag bara hört så där sporadiskt, men ingen jag lagt märke till precis.. hon kan förmedla känslor:)

Elvis.. så klart solklart:) Gessle oxså solklart. Leona Lewis är kanonbra.. vann inte hon Amerikan Idols.. har för mig det.. riktigt bra sångerska:)

Ha de gott i sommarvärmen:)

2010-07-09 @ 21:43:18
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: foto CHIP

hoppas den fastnade kommentaren :)

2010-07-10 @ 00:01:12
URL: http://foto.rudenius.se/
Postat av: foto CHIP

men det gjorde den ju inte!

Damerna kände jag inte till men känslor förmedlade de ju båda. Elvis vinner alltid mitt hjärta när han är med :) men Gessle är också bra.

Ha en skön helg!

2010-07-10 @ 00:02:59
URL: http://foto.rudenius.se/
Postat av: Monica o Jacob

Låt nummer ett var ny, hon låter ju måttligt impad av karln i alla fall hihi

Elvis är ju i en klass för sej och In The Getto är ju en riktig rysare.

Ha en skön lördag i värmen;-)

Postat av: MarySaintMary

Du har fått med många olika känslor, me likes! Speciellt den första, lite ovanligt med den känslan i den typen av musik, eller så är det jag som är dåligt inlyssnad. Min personliga favorit av dessa är definitivt In the Ghetto. Sjukt bra låt!

2010-07-10 @ 12:26:58
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Erik "Semlan"

Hrmff, tre dunderlåtar och så avslutas det med Gessle. Varför denna avslutning efter tre bra låtar. Gessle, hmm, det är bra glättig svensk pop, visst, men finns där några känslor!? (Lite som med Tomas Ledin i mina öron.) Jo kanske lite glädje finns där medan han sjunger om känslor utan att förmedla dem. Gillar nog Kim mest, nytt för mig och härligt med ilskan. Så Elvis låt förståss. Smått absurt i den glittriga miljön, vad Elvis sjunger om.

Tre jag gillar, en jag kan ta, hi, hi. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0