MusikOfotoautomaten - Kärlek


Här hos Pialotta och MUSIKOFOTOAUTOMATEN  hittar du andras inlägg.

Min första låt är Love med John Lennon.

John LennonJohn Winston Ono Lennon, född 9 oktober 1940 i Liverpool i Storbritannien, död 8 december 1980 i New York (mördad), var en brittisk sångare, musiker och kompositör. Han var en av grundarna av den stilbildande musikgruppen The Beatles. Som kompositör och sångare, dels med The Beatles och dels som soloartist, är han en av rockens absolut viktigaste inspiratörer och innovatörer. Han var gitarrist och klaviaturspelare. John Lennon var också en erkänd fredsaktivist.





Låt nummer två får illustrera när kärleken slår lite slint och svartsjukans fula tryne sticker upp.



Låt nummer tre får bli Rhianna och  Hate that I love you. Kärlek är inte alltid enkel och komplikationsfri.


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Triss i helt underbara låtar på Kärlek.. John Lennon hade jag oxså tänkt att koppla in, men du gjorde det så bra så:)

Du får en stor Guldstjärna av mig, då du skriver till dina låtar och gör fina inlägg.. vi stoppar in de här tre i jukeboxen... Absolut:) Jealous Guy.. en storfavorit för mig:)

Ha de gott .. Let the music play for ever:)

2010-06-18 @ 10:16:34
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

En bra låttriss, overkligt var det på något vis när Lennon blev mördad.

Ha en skön fredag;-)

Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjenixen !

Bra låtar allihopa !

Jealous Guy blir min favorit här :)

Trevlig fredag !

2010-06-18 @ 11:52:56
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Lena

Tre underbara låtar du valt denna veckan. John Lennon var en underbar musiker och låtskrivare och dessa låtarna är så himla bra. Låten Hate that i love you är en så skön låt.

2010-06-18 @ 15:18:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: MarySaintMary

Åh vad fint, John Lennon har varit en favorit hos mig sedan jag var liten och lyssnade sönder pappas Beatlesvinyler, tyvärr var han ju död redan då.

2010-06-19 @ 00:31:30
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Erik "Semlan"

Bra att du valde John Lennon. Han återkom ofta till kärleken på ett fint sätt i sin musik. :-)

Härliga filmklipp i "Love". Ett bra val.

Ne-Yo och Rihanna, sicken bra R'n'B låt som onekligen visar upp den komplicerade kärleken. Fast jag undrar varför hon måste visa upp sig i så många olika underkläder. ;-)

Tack för din kommentar, visst var det en fin duett de sjöng på bröllopet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0