Show me yours-Bevingad


Dagens tema i Show me yours är BEVINGAD. Det här fotot togs för ett par veckor sedan i Stockholm.
Jag gjorde tappra försök att fota en duva i flykten. (Borde vara relativt lätt med tanke på alla duvor som flyger runt hela tiden). Dock lyckades jag inte med mina försök. Ett av de foton jag fick till var detta. Min dotter och jag sitter under trädet och duvan. Det finns en uppenbar risk att få en fågelbajs i huvudet, men vi slapp det i alla fall.

Med tanke på temat finns det ju också bevingade ord. "Hellre en fågel i handen än tio i skogen," är ju ett sådant.
Jag fick nöja mig med en medioker bild av en fågel i närmsta träd.:)



http://wtfdcom.blogspot.com/2010/06/show-me-yours.html

Här hittar du fler bevingade foton

Kommentarer
Postat av: Annelie

Näe, det är minsann inte lätt att få en bild på de där rackarna!

Men den blev rätt cool tycker jag!

Härlig musik du valde till Filmmusiktemat!

2010-06-05 @ 08:47:08
URL: http://dartanjang.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Det verkar som om fåglar ofta vill vara lite hemliga när de flyger, nästan omöjliga att fånga på bild då!

Postat av: Mona

Det är inte helt enkelt att fånga fåglar. Jag tycker bilden är riktigt häftig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0