Måndag

Idag är det måndag och för ovanlighetens skull är jag inte på väg till jobbet. Jag är LEDIG! Det händer mycket sällan en vardag om det inte är semestertider.
En underbar känsla att få sitta i lugn och ro vid köksbordet med rykande Gevalia och dagstidningen. Ingen brådska!

Helgen har vi tillbringat i stugan och där kan man varva ner och bara vara. Maken har pimpelfiskat och jag har njutit av skidsporten på TV och naturligtvis såg vi finalen av Melodifestivalen. Jag tycker vinnarlåten var riktigt bra och önskar Anna Lycka till i Norge.

Har fototrissat och tittat på andras fina foton. Det är fantastiskt vilken idérikedom det finns. Jag har inte så stort fotoutbud i den bärbara datorn så när vi är i stugan blir det rätt begränsade möjligheter att använda arkivfoton.
Nu upplever jag att man har fotat snöbilder i parti och minut så jag ser fram emot vår och sommar då jag riktigt kan ägna mig åt fotograferande i omgivningarna. Det är en härlig avkoppling.

Ett litet moln på vinterhimlen är att jag har problem med ledvärk och nu även åkt på ichias. Det har begränsat möjligheterna till promenader i solgasset.
Nåja, ichias går över och lederna har jag lärt mig att leva med så nästa helg travar jag nog på efter vintervägarna i full karriär igen.
Skönt ändå att vara hemma idag och ta det lungt även om det inte var det jag hade i tankarna när jag tog ledigt.

När man lyssnar på nyheterna i radio och TV känner man sig ändå väldigt tacksam över att vi slipper naturkatastrofer och annat elände. Tyvärr är det väl inte helt fridsamt i Sverige heller med diverse våldsdåd , men jämfört med många andra länder har vi det bra.

Tänker ha en lugn och skön dag och koppla av så jag är nog i alla fall relativt rask imorgon.
Trots lite arthros i tummarna gör jag TUMMEN UPP för en solig måndag!

      


Kommentarer
Postat av: Cumulunimbus

Du får min tumme upp :)

2010-03-15 @ 22:16:37
URL: http://cumulunimbus,blogg.se
Postat av: Sofia

Hej!



Låter som en härlig måndag =) Vill tipsa dig om att Gevalia har startat en kampanj där du dels kan skicka roliga videohälsningar till dina vänner men även tävla om bl.a. en exklusiv resa till kaffemeckat Italien, kaffemaskin från Bosch eller vårt eget sortiment av hela bönor. Så här skulle den kunna se ut http://www.wholebeanmessenger.se/#/gor-en-inbjudan/1397, fast med dig i huvudrollen.



Där kan du även lära dig hur du gör gott kaffe tillsammans med Gevalias egen kaffeguru Giovanni Masturzo.



Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag!



/Sofia

2010-04-13 @ 14:12:10
URL: http://www.wholebeanmessenger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0