Tisdagstema - Tråkigt

Tisdagstemat idag ska vara något TRÅKIGT. Det kan ju tolkas på olika sätt.
Det händer ju så mycket tråkigt ute i världen som man kan fundera kring. Ibland känner man sig uppgiven över att det ser ut som det gör på sina håll.

Här har jag ändå valt ett lättsinnigare motiv. Denna staty återfinns i Golden Sands i Bulgarien.
(Har haft med en bild tidigare med denne herre och hans kompis av samma virke, dvs trä). Tycker att han ser ut att ha rätt tråkigt här i sin ensamhet, faktiskt.:)





Flera  bilder i Tisdagstema hittar du här

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Klart han har tråkigt som sitter vid ett tomt bord, mat och dryck saknas ju;-)

Ha en skön kväll;-)

Postat av: Hedwig

Din pirat verkar ha tråkigt på bilden, men jag kan tänka mig senare på kvällen när alla överförfriskade typer försöker starta en diskussion med honom.

2010-03-16 @ 19:33:24
URL: http://veckansdagar.blogspot.com
Postat av: Mats

Jag tycker nog att det är något rörande över honom

2010-03-16 @ 20:59:29
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Är han i trä???

Skulle bli helt förskräckt om jag satte mig bredvid honom.

Och hansaknar något i sin hand...en öl kanske...



Ha d gott.

2010-03-16 @ 21:09:38
Postat av: mimmi

Det var en riktig bra bild .. jag trodde ju att det var en riktig person som satt där först :)

Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Tack för dom fina orden hos mig. Sånt värmer och man blir peppad att skriva. Har alltid tyckt om att skriva, har skrrivit kåserier till en dagstidning i Finland i många år, men så gjode dom om tidningen för två år sen, och det fanns inte plats för min kåseriruta.

Sen dess har jag inte skrivit.

Men så tyckte barnen att jag skulle börja blogga. Jag var ju lite nja...från början, men känner mer och mer hur roligt det är, och hur jag saknat mitt skrivande.

Så tack söta du,för dina ord.



Ha en bra onsdag, få se vad d är för fotoutmaning idag.

2010-03-17 @ 08:46:03
Postat av: Erik "Semlan"

Fiffigt av krogen att ha någon som sitter och kan hålla sällskap till den som kommer ensam. Tur att träkillen inte kan uppleva det tråkiga i att bara sitta där och vänta på sällskap. ;-) Väldigt snyggt gjord figur, ser levande ut. Jo, så sant, det finns många möjligheter till förbättringar! Undrar om SL ser dem? Tack för din kommentar.

Postat av: Pumita

Så tråkigt att jag skrattar! ;) Det blev ett roligt foto ju!

2010-03-21 @ 19:23:00
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0