MusikOfotoautomaten/ Orginal + Cover

Dagens tema hos Pialotta och  MusikOfotoautomaten är Orginal + Covers.

Jag har valt lite äldre musik till inlägget. Det finns många fina låtar som skulle platsa, både nya och äldre, men eftersom dom här inte spelas så ofta nu kan dom få komma till heders idag.
Det ska bli spännande att se och höra övriga inlägg. Hinner nog inte kolla förrän imorgon kväll, men får väl njuta desto mer då.:)






En av mina favoritlåtar sedan tidigare är Coat of many colours av Dolly Parton, för jag tycker den har ett fint budskap. Shania Twain har också spelat in den så jag har lagt in den versionen i inlägget denna gång.



För länge sedan spelade Niel Zedaka en sång som heter "Breaking up is hard to do." Den gillade jag när det begav sig och sedan har även the Carpenders spelat in den. Det blir Niels version ni får lyssna till här.


 

Den tredje låten måste bara bli Leonard Cohens "Halleluja" eftersom det är min favoritlåt. Cover finns inspelad av Justin Timberlake.
 OBS! Klicka inte på texten som dyker upp i videon. Då kommer det in ett helt annat inslag. Vänta bara en stund så fortsätter låten Hallelujah.

 

Här hittar du fler inlägg hos MusikOfotoautomaten.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Coat of many colours av Dolly Parton helt underbar och hon finns ju med i publiken på Shania Twains inspelning:)

Gillar ju country oxså.. finns hur mycket som helst:) det får bli en utmaning någon gång. Niel Sedaka.. minnen som tränger fram:) halleluja kan jag lyssna till av olika artister, har dock aldrig hört Justin Timberlakes version.. tack.. underbart.

Trevlig fredag till dig:)

2010-05-07 @ 19:26:30
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: ormbunke

Det är ju tur att de gamla fina låtarna tas upp av nya artister. Ha en bra helg. Anita

2010-05-07 @ 22:22:31
URL: http://blomfoton.blogspot.com/
Postat av: @nemonen

Oj nu fick jag höra Niel Sedaka det var längesedan. Honom gillade jag en gång.

Postat av: Helena

Shania Twain, har jag inte lyssnat på så mycket, men Dolly Parton var en frisk fläkt när jag upptäckte henne. Country är något som jag gillar. Sen blev det ju minnen för hela slanten med Neil Zedaka:) Och jag säger bara Hallelujah! Ha en trevlig helg:)

2010-05-08 @ 20:53:10
URL: http://veckansmusiktema.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Breaking up med Neil Sedaka kan det bli bättre en riktig gammal rökare, den får bli favorit.

Ha det bra;-)

Postat av: Anette

Bra val alla tre! Även om jag börjar tycka att det kommer lite för många covers på Halleluja. Men den ÄR bra så det är väl därför "alla" vill sjunga den. /Anette

2010-05-09 @ 08:54:57
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Erik "Semlan"

Justin Timberlake måste ha hört Jeff Buckleys version! Justin väljer att sjunga på nästan exakt samma sätt Buckley gjorde redan -94 på skivan Grace. Förbaskat bra låt Cohen skrev. Dolly Parton har skrivit många bra låtar, Shania Twain har en härlig röst. Undrar om det är filmat när Dolly firade något jubileum eller kanske jämn födelsedag? Vet du något om det? Är det Linda Ronstadt som hjälper till med sången? Skön låt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0