Stockholmsresan 2010 10 21

I slutet på oktober åkte min man och jag till Stockholm för att träffa våra barn och fira min födelsedag.


  

Det blev en helt underbar resa och jag ska minnas den for ever. Jag är så tacksam över min familj, mitt allt.
Kanske det låter pompöst men det är ju inte så ofta man säjer det. Man borde tala om för sina nära hur mycket man älskar dom lite oftare, men vi svenskar är ju lite lagom så det blir bara då och då.

På fredagen fick jag information om att det skulle bli någon aktivitet vid 17-snåret. Jag fick spekulera fritt och det var inte så lätt att gissa. Funderingarna gick mellan hela spannet från SPA till hockey på Globen.:) Till sist fick jag direktiv att klä mig så snyggt jag kunde och dottern hjälpte till med ytskiktet i ansiktet så jag skulle bli så presentabel som möjligt. Det tog en stund, kan jag säga.:)

Sedan blev det till att ta en promenad i finstassen med man, son och dotter. Dottern bor rätt nära Globen och det blev dit vi styrde kosan. Aha, tänkte jag. Det blir hockey! Och tro mig jag skulle ha blivit jätteglad för det.

Döm om min förvåning blev det i stället Mamma Mias orginaluppsättning från London från bästa parkettläge. Musik och framförande var helt underbart och jag njöt i fulla drag.
Vilka fantastiska artister! Det är verkligen en gåva att ha fått sådana talanger.







Efter föreställningen blev det trerätters på Vassa Eggen. Supergod mat och trevlig personal. Rekomenderas starkt!
Tilläggas bör att maken betalade den inte helt billiga notan med världsvan min och utan att höja ett ögonbryn.:)

Mätta och nöjda tog vi oss sedan hem och spelade Geni till fram på morgontimmarna.
En helmysig dag!


På lördagen ordnade dottern en trerätters middag hemma i gott samarbete med sonen. Tänk att dom blev så dugliga vuxna. Vem hade trott det när dom i tidiga tonåren hade total oordning och inte var speciellt husliga.:)




På söndagen var vi ute och inspekterade omgivningarna kring båda ungdomarnas boenden. Båda har nyligen flyttat så det finns mycket att upptäcka.
Stockholm med omgivningar är en vacker stad och jag tycker om att strosa runt och titta.



Det blev också en visit i centrum och på ROOM. Där finns det hur mycket snygga grejor som helst. Sonen hade ordnat fina presenter därifrån och av dottern fick jag ett vackert silverarmband med en berlock i form av ett hjärta av änglavingar.





Jag är överväldigad av firandet. Man tycker att "inte har väl jag gjort rätt för allt det här." Jag tycker om att fira andra och hitta på saker, men har lite svårare för att vara föremålet, men det här har varit fantastiskt.

Vid hemkomsten har det varit en del firande också, men det har gått bra. Man får vara tacksam för alla snälla vänner och kära släkten.

Vill på detta sätt säja TACK FÖR ALLT!


Kommentarer
Postat av: Monica

GRATTIS i efterskott, visst är det härligt här nere i Fjollträsk om man inte är här för ofta;-)

Vilket underbart födelsedagsfirande du fick.

Ha en skön vecka;-)

2010-11-07 @ 16:54:46
URL: http://ingemix.bloggplatsen.se
Postat av: Din ärade förstfödda

Du är väl värd allt gott, lilla mamma! Är så glad att du är du, det är jag som ska tacka. Älskar dig! Kram :)

2010-11-07 @ 17:38:15
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Men oj vilket firande du har fått av man och barn, helt fantastiskt. Vilka underbara barn du har. Har också varit med om att bli firad av barn och Rantafar och man bara älskar dom.

Och du man kan inte säga det för ofta, att man älskar barn och man...

Och kul att få höra hur du haft det och grattis i efterskott,

och ha en finfin kväll.

2010-11-07 @ 17:44:32
URL: http://rantamor.blogspot.com/
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Förresten hittade inte din triss-coolt ????

2010-11-07 @ 17:46:28
URL: http://rantamor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0