En välsignad Jul!




Måste bara skriva några rader om Julen detta år.

Vi har firat Julafton med familjen. Sonen med flickvän firar hemma hos hennes familj, men dom kommer upp om ett par helger, så då får vi ha en extra Julafton. Det är ju inte så dumt:)

På morgonen åkte vi till min hembygd för att tända ljus på föräldrarnas grav. Vi tittade också in i kyrkan där min far har snickrat både kyrkbänkar och portar. En riktig nostalgitripp.

Sedan åkte vi hem till de resterande julförberedelserna. Det blev julmat efter allas önskemål och sedan efter Karl-Bertils Jul blev det julmiddag.

Eftersom jag inte är så duktig på att baka har goda vänner välsignat mig med ett stort antal hembakta kakor och bullar. Tack mina goda vänner!!
Dottern har gjort knäck och hjälpt till med att ordna julmyset. Även mycket tacksam för det eftersom jag varit bortrest under julveckan och inte hunnit allt själv. Kram gumman! :)

Utdelning av klappar blev det också minsann:)
Det är nästan mest roligt att se andra öppna paket och bli glada över sina presenter. Själv fick jag nog fler än jag förtjänat och det var spännande och oväntade gåvor.

Det blev en sen kväll med mycket stämmning och julefrid.

Idag blir det vila och kanske en promenad för att få bort någon kalori efter julmat och godis.

Önskar att alla fick ha det så här bra. Tänk om man kunde förändra världen!
Vi som har fred och frihet får vara ytterligt tacksamma för det.





Kommentarer
Postat av: Birgitta - FOTO chip

Vi har också haft en helskön jul med hela familjen samlad. Men trötta är vi ändå :)

Gott slut på 2011 och gott nytt år!

kram

2011-12-26 @ 17:03:01
URL: http://fotochip.blogspot.com
Postat av: Leovi

Beautiful sky and an excellent view of the sunset with beautiful reflections in the second, very pretty picture.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0