Musik & Foto - Musikalisk Tillbakablick

Så var det då fredag igen och det betyder att det är dags för Musik & Foto hos Pialotta.
Temat denna gång är TILLBAKABLICK.
              

Redan som liten älskade jag att lyssna på musik, men jag har valt låtar från ett lite senare skede av mitt liv.:)
Det finns massor med underbara låtar som jag har lyssnat till under årens lopp. När jag tänker tillbaka i tiden blir det dom här fyra artisterna som får representera nostalgin idag. Jag gillar dom fortfarande.







Här hittar du andras inlägg

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Härlig musik! Tracy Chapman har en underbar röst!

En av låtarna har jag hos mig också ;)

Ha en fin lördag!

Postat av: Monica o Jacob

Härlig musik toppad med Barcelona, det blev en riktig chock när han gick och dog.

Bäst gillar jag dom tre härligt nostalgiska korten i början så tidstypiska.

Ha en riktigt skön lördagkväll;-)

Postat av: Din exemplariska förstfödda

Inte så konstigt att man blev perfekt, har ju en skönhet att brås på... En med god musiksmak dessutom! :)

Kram!!

2011-02-12 @ 18:43:03
Postat av: Pialotta

Freddie M, vilken lirare han var.. en av de bäste som gick ur tiden alldeles för tidigt. I dagarna försvann en riktigt duktig gitarrist Gary Moore .. sorgligt när

de försvinner så tidigt..

Du har tagit med Jerry Williams Mmmmmm.. Han var en av de svenska rockarna jag gillade mycket och är still going strong, den goe Jerry:) Ha de..

Så kul att se dig som både barn o ung dam:)

Postat av: Mia

Mmmm, görgoa låtar...och Freddie, en av mina favoritartister på senare tid...I like!!! :-)

2011-02-13 @ 09:03:53
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anni

Suzanne och Barcelona...

Vad mer behöver man säga? Helt olika intryck, men båda så otroligt gripande...

2011-02-17 @ 21:09:22
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0