Musik & Foto - Covers med orginal

Musik & Fotodags! Pialotta föreslår att vi ska hitta favoritlåtar i både orginal och coverversion.



Första paret ut blir Elvis Presley med Burning love och Whynonna Judd som har gjort en tuff cover på samma låt.
Elvis kommer alltid att ha en stor plats i mitt musikhjärta. Han har en underbar röst och låtar som berör på olika sätt.

Sedan blir det Dolly Parton och Jill Johnson med Jolene.
Jag gillar Dolly Parton för att hon är en sångerska med stort hjärta och skarpt huvud. Hon har lagt ned mycket tid och pengar på att hjälpa människor som har det svårt. 
Jill Johnson är ju också en ypperlig sångerska.












Här
hittar du mer musik

Kommentarer
Postat av: Monica

Två riktigt bra låtar med både A och B lag om man nu kan kalla det så:-) Elvis den har man ju både på kassett, vinyl och CD, covern har jag aldrig hört förr men den var riktigt bra.

Ha en skön helg i snö och kyla:-)

Postat av: Lena

Två jättebra låtar, även de som var covers. Gillar verkligen Jill Johnson...hon gör det mesta bra.

2011-01-14 @ 21:13:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Birgitta

Håller med dig i allt du skriver om ELVIS :) <3

Jill är kanon också :)

Ha en skön helg!

Postat av: Anni

Elvis och Dolly är med all rätt två stora stjärnor, även om jag aldrig varit någon Elvis-fan.



Whynonna Judd gjorde onekligen en skönt rå version, den gillade jag!

Jill är bra på många sätt, men jag har lite svårt för hennes sätt att alltid sjunga så nasalt.



Nu är jag också med för första gången ;-)

2011-01-15 @ 16:36:40
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com/
Postat av: Mia

Mmmm, Jill är utan tvekan Sveriges bästa sångerska enligt mig!

2011-01-16 @ 11:18:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Elvis är ju kungen, då det gäller Rock and Roll, men Whynonna Judd var inte alls dum hon heller:) Jolene finns i många inspelningar och Jill gör denna så himla bra..

Det är så svårt att välja, men du har gjort ditt val så bra och på ditt eget vis:) Vi lägger in dom i Jukeboxen:) Ha de gott

2011-01-16 @ 13:18:57
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0