Musik & Foto - Eurovision song contest




I Musik & Foto har Pialotta denna gång uppmanat oss att presentera fyra låtar från Eurovision song contest som vi tycker är bra.

Jag har inte hört alla låtar, men det här är de inslag jag har valt.

Först och främst håller jag som god patriot på Erik Saade. Jag tycker dessutom att låten är riktigt bra. Kanske kan den ta oss vidare till den "stora" finalen.

Tysklands bidrag gillar jag absolut. Sångerskan Leena har en lite ovanlig röst som tilltalar mig.

Malta brukar också ha rätt fina låtar och årets inslag är rätt svängigt så det får hänga med på ett hörn.

Som fjärde bidrag får det bli Danmark trots misstanke om plagiat. Visst kan man känna igen några strofer, men låten är faktiskt bra.:)



br>




Här hittar du andras musikval

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Visst tror jag oxså dina låtar har en chans i stora finalen.. Visst är det svårtippat som alltid.. brukar bli till slut den man minst anade. Lite spännande är det allt. Jag har alltid kollat på Den stora finalen.. alla gånger utom en, då jag jobbade, så jag tänker se denna oxså. Reta sig på låtar gör man ju alltid och att fel låt vann, hi, hi.. men det är ju inte så allvarligt i slutänden .. underhållning och så är det kul att kolla kläder, frisyrer mm :)Fin helg till dig oxså :)

Postat av: Lena

De låtar du valt har nog alla en bra chans...det blir hårt i år. Fanns faktiskt flera som var riktigt bra.

Postat av: Lena

De låtar du valt har säkert alla en chans till hyfsade placeringar. Det blir riktigt hårt i år...tycker att flera låtar var riktigt bra.

Postat av: Anni

mmmmm tyskan gillar jag - men kan hon vinna i år igen?



Dansken är jag inte så förtjust i och Saade - ja vem vet? Lite spännande är det allt, både i ESC på lördag och hockeyn på söndag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0