Musik & Foto / Bob Dylan för dig


Temat hos Pialotta och Musik & Foto den här helgen är Bob Dylan och vad han har betytt för en.

Han har gjort många låtar genom tiderna och har en alldeles speciell röst
För mig har hans musik funnits med under livet och varit med under olika skeenden i min tillvaro.

Jag inleder med en hyllningsvideo till honom inför hans 70-årsdag.

"Knocking on heavens door" har varit en av mina favoriter genom åren. 

"Thunder on the mountin" är en countryinspirerad låt och jag gillar den stilen också.

Den sista videon inger ju hopp om att "Not Dark Yet." Hoppas att Bob D får finnas och producera musik länge än.










Här hittar du mera Bob Dylan

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Då är vi tre om att riktigt gilla Dylan i musiktemat då :) Du, jag o Lena :) Du har ju oxså valt låtar som jag har.. de två sista är hur bra som helst, tycker jag.. bevis på att den mannen kan ännu.. 70 år och fortfarande med en röst som jag njuter av:)



Ha de gott o trevlig helg.. kul du är med på banan igen:)

Postat av: Mia

Oavsett vad man tycker om honom, så måste man ju medge att han är STOR...

2011-05-28 @ 19:16:11
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Funderade här om dagen vart du tagit vägen, men rätt vad det är dyker det ju upp saker och datorn kommer i skymundan.

Härliga låtar tycker jag fast jag ju inte är något fan av honom. Visst har hans låtar dykt upp i olika omgångar i ens liv.

Ha en skön helg;-))))))

Postat av: Lena

Mer otrolig musik med Dylan här...Not Dark Yet är himla bra!!

Postat av: Erik "Semlan"

Gillar den nyare låten "Not Dark Yet". :-) Visst är han stor! En av de riktigt stora.

Tack för din kommentar. Jag fick i mig Dylan mycket via just olika andra artisters tolkningar av Dylan. Du har valt bra låtar.

Postat av: Anni

Nog är det konstigt att de blir gamla, artisterna och barnen - vi blir ju inte det?

Postat av: Birgitta

Så här i sena timmen och mycket trött tycker jag den sista låter ganska bra ;) (är ju ingen dylanfan)

Ha det gott!

2011-06-03 @ 23:05:43
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Smsa Låna

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-01-12 @ 22:57:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0