En vecka i fullmånens sken

"Fullmåne - då blir vi mångalna, " detta enligt en rubrik i Expressen.
Jag tillskriver inte Expressen med flera kvällstidningar allt för stor sannigshalt i sina påståenden alla gånger, men vad gäller detta är jag beredd att hålla med:)



Den gångna veckan kan inte vara annat än bevis på att detta stämmer.
På arbetet har det hänt de mest oväntade händelser, det har dykt upp incidenter, personer och företeelser i allmänhet som man mycket väl kunnat klara sig utan.
Dessutom gjorde förkylningen från hell sig gällande och bröt ut precis när jag inte kunde stanna hemma från jobbet.
Jag har nu insett att man tillfrisknar lika snabbt om man är hemma och sköter om sig eller om man jobbar för livet och missköter sin åkomma.
Sens moral: Det är bara att jobba på! Åtminstone ett tag till:)



Allt är dock inte bara elände. Efter en skön och vilsam helg framför brasan och livselixiret kaffe i stor mängd börjar livsandarna vakna och nu är jag redo att med hull och hår kasta mig in i nästa arbetsvecka. Den kan bara bli bättre än den förra:)


Kommentarer
Postat av: Leovi

Wonderful sky with full moon, beautiful blue. greetings.

Postat av: Annelie

Ja, det ser ut att vara sådär runt om i hela landet just nu, lite småkrassligt. Men inte tillräckligt sjuka för att vara hemma från jobbet. Jag föredrar nog ett par daga i sängen så man blir av med skiten lite snabbt istället för att sega med förkylningen hela vintern.

2012-02-13 @ 01:06:25
URL: http://esseus.se
Postat av: Cumulunimbus

Jag håller fullständigt med dig - i allt du skriver faktiskt! Månen må vara vacker men fasen vad den ställde till det förra veckan... Så nu laddar vi för en ny, önskar dig en bra sådan! :)

2012-02-13 @ 18:23:21
URL: http://cumlunimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0