Helg

Fredagen bevittnade jag en intervju med mig själv i länets lokala TV-kanal. Budskapet blev helt korrekt och intervjun ledig, så det kan väl betraktas som OK även om jag alltid tycker att det är jobbigt att höra mig själv på video.

Då har vi inte talat om att SE sig själv. Kamerakvinnan hade filmat i obarmhärtig närbild och inte en rynka ens av den mindre karaktären förblev osynlig. Dessutom hade det filmats lite underifrån trots att jag ju inte är så hög över marken och det gjorde inte precis saken bättre. Kul att detta går ut över hela länet och gamla skolkompisar får tänka: " Kors ! Vad gammal hon har blivit."

Nåja , får hoppas att jag är lite överdrivet självkritisk. Vår TV är på 51 tum. Hoppas mina kompisar har lite mindre TV.


 Man kanske borde plastikoperera sig. Eller kanske inte ????





På kvällen åkte vi till sommarstugan och där intog vi lite ost, kex och vin med stuggrannarna. Trevligt !

Under lördagen var vädret fantastiskt. Sol, guld och grönt i skogen och vattnet blått och svalt. Har städat bort för vintern nu så det blir nog bara dagsturer framöver. Vi hann också möblera den nybyggda gäststugan. Roligt med lite "piffing and puffing."




                                      
På lördag kväll träffade vi också stuggrannar och firade ut sommaren för detta år. Vi "damer" bastade sent på kvällskröken och badade i sjön två gånger. Vattnet var 11 grader. Uppfriskande !!


                          
Söndagen har förflutit i lugn takt. Det har varit fint väder även idag så sista handen blev lagd vid blomrabatter och kryddbänkar. I kväll blir det väl vardagliga sysslor som tvätt och lite planering inför kommande vecka.

See you !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0