MusikOfotoautomaten -progg / Protestmusik

Temat progg /protestmusik hos Pialotta och MusikOfotoautomaten är intressant.
Jag lyssnade nog inte på all proggmusik när det begav sig som mest, men har alltid gillat Björn Afzelius och i viss mån även Mikael Wiehe.

Citatet av Björn Afzelius nedan visar att han tog sin musik på allvar.

Tiderna förändras, och mina åsikter med den,
men jag vet att varje text var sann för mej
när den skrevs ....och det är det viktigaste"

Björn Afzelius, Kaxholmen, 
Småland februari 1998
.

Fotot som är tänkt att illustrera Juanita har jag fotat från ett bokomslag i brist på annat fotoobjekt.







Här
 hittar du fler progglåtar hos Pialotta och MusikOfotoautomaten


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Samma smak som jag ser ja.. Bilden helt enormt bra.. böcker är finfina fotoobjekt.. finns ju massor av böcker som vi har.. vinklar och ställningar.. gör hela skillnaden:)

Björn en väldigt bra musiker som gick ur tiden alldeles för tidigt.

Ha de gott trevlig lördag.. nu har jag suttit och gjort om allt på min blogg, då det inte funkade med Mr Linky .. han tog för mycket bredd,

2010-04-17 @ 02:03:47
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Afzelius gillade vi,har svårt att få till foton och värre är det nu när scannern inte funkar med det nya programmet;-(

Ha en skön helg;-)

Postat av: Camilla "Lillagul"

Hejsan !

Citatet av Björn Afzelius var riktigt bra och sant.

Gillar låten Juanita också :)

Trevlig helg !

2010-04-17 @ 14:50:33
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: ormbunke

Han är alltid fin att lyssna på. Men tyvärr finns han inte ibland oss längre. Perfekt bild. Ha en bra lördagskväll. Anita

2010-04-17 @ 19:09:13
URL: http://blomfoton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0