MusikOfotoautomaten -Elvis contra the Beatles

I MusikOfotoautomaten hos Pialotta är veckans tema Elvis contra Beatles.



Dessa är verkligen två stora potentater i musikvärlden. Fantastiska låtar, kompositioner och röster.
Det går inte att räkna alla timmar man har lyssnat till deras musik.

Eftersom jag inte klarar att välja bara den ena giganten blir det en mix av båda. För 30 år sedan hade jag nog valt Elvis, men idag uppskattar jag Beatles lika mycket.

Jag börjar med Beales, "Hello goodbye." Tar även med en låt där Julian Lennon sjunger med i "When I´m 64.
Sedan berättas i ett klipp om när dessa parter möttes och hur det gick av stapeln.
Därefter sjunger Elvis cover till Beatles låt, "Hey Jude" och Beatles sjunger Elvis sång  "Don´t be cruel."

Elvis får avsluta med sin egen version av "Don´t be cruel." Jag tycker nog själv att den är bäst.


Beatles  med Hello goodbye



Beatles och Julian Lennon. Paul McCartney och Julian sjunger duett i "When I´m 64."  
 


Här berättas om ett klassiskt möte mellan Elvis Presley och The Beatles



Här sjunger Elvis och Beatles tillsammans



Elvis sjunger Beatles låt Hey Jude



Beatles sjunger cover på Elvis låt, Don´t be cruel to a love thats true




 Elvis egen version av låten " Don´t be cruel."






Här
 i MusikOfotoautomaten hitta du mer bra musik till temat

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Hallojs

Hello Goodbye är en av dom få Beatleslåtarna som jag verkligen gillar;-);-)

The King däremot kan jag aldrig få för mycket av Don´t be cruel är som nästan allt han gjort en riktig rökare.

Ha en skön Fredagkväll;-)

Postat av: foto CHIP - Birgitta

Jag tycker du har satt ihop ett jättefint bidrag på temat. Beatles och ELVIS tillsammans ... har jag inte hört - kul men kanske inte så musikaliskt perfekt ;)

ELVIS kan sjunga allt så det låter kanon!

Ha en skön helg!

2010-08-20 @ 21:32:00
URL: http://foto.rudenius.se/
Postat av: Pialotta

Härligt härligt .. Elvis The King och så Beatlarna .. du fixade det med lite udda inslag och det gillar jag.. varför alltid de helt vanligaste. Lite kul med blandkompotten oxså Elvis/Beatles:)

En väldigt populär grupp som verkligen slog igenom med dunder o brak .. helt ny stil i musiken och så var de ju "långhåriga";) Elvis förblir alltid kvar i mitt hjärta.. vilken musik har fixat och vilken fantastisk röst han hade..:) Ha de.. digg it baby digg it:)

2010-08-21 @ 00:24:52
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anna ..

Oj du här var det laddat med en hel hög av goa låtar..så härligt att man smälter..

2010-08-21 @ 10:17:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Härligt, du har hittat roliga klipp. Berättelsen kring mötet mellan Elvis och "Fab Four" där de satt och jammade tillsammans var kul att se. Fiffigt ta med klipp där de framför varandras låtar, riktigt bra. Tror inte på att de sjungit "Yesterday" tillsammans. Skickligt gjort, men troligen fake. Det är väl därför det låter så illa. Men kul ändå.

Ja, jag och Elvis, vi har aldrig fått det att funka så bra, tyvärr.

Alla kan ju inte gilla alla här i världen. :-)

Postat av: Mia

Men åh vilken perfekt tolkning av temat...härligt!!!

2010-08-22 @ 09:03:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjingeling !

Inget Beatles fan precis , men en del bra låtar har dom ju allt gjort :)

Elvis is The King i min värld med Jänkebilar :)

Kul att få lyssna på Elvis som tolkar Beatles o tvärtom.

Men jag tycker nog allt orginalen är bäst !

Trevlig söndag !

2010-08-22 @ 11:32:32
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0