MusikOfotoautomaten - Svensk och utländsk Countrymusik

Countrymusik är temat i veckans MusikOfotoautomat hos Pialotta.

Jag har alltid gillat countrymusik och det finns massor av fina låtar och artister. Det får bli ett axplock av gammal och ny musik i mitt inlägg.

Tammy Wynette lyssnade jag till för många år sedan. Merle Haggard är också en gammal favorit. Han sjöng ofta rätt vemodiga låtar, men jag gillar hans röst. Jill Johnson har en härlig röst och har gjort mycket bra musik. Cokies´n Beans och Frida Öhrn är nya bekantskaper som vars musik tilltalar mig. Brolles version av Johnny Cash låt Ring of fire måste också få vara med.

Denna gång blir det mer musik och färre ingående beskrivningar. Hoppas att det blir en njutbar musikstund.



Här hos Pialotta hittar du fler Countrylåtar

Tammy Wynette, Stand by your man



Merle Haggard, Mama tried






Jill Johnson, together again





Cookies´n Beans, It´s to late





Frida Öhrn, Jolene





Brolle, Ring of Fire






Kommentarer
Postat av: Mia

Mmmmmm...I like!!! Fast Merle Haggard hade jag inte hört talas om tidigare, kul med en ny bekantskap :-)

2010-08-06 @ 23:03:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Underbara Brolle.. men vilken skillnad frisyren gör en människa. Såg ju honom här i min stad i Sommar med helt annan kalufs. Du har letat upp en hel massa bra artister och så Jill förstås.. härliga Jill:)

Ha en fin helg:)

Postat av: Anna ..tassar in

Joooolene..Jooleeeene..mmmm Frida hon kan med sin hesa röst få mig att smälta..

2010-08-07 @ 08:47:56
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lena

Härlig blandning med artister och låtar. Tummen upp.

Ha en trevlig helg....Lena

2010-08-07 @ 09:27:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Monica o Jacob

Gamla godingar gillar jag bäst faktiskt, Tammy och Merle riktigt örongodis;-)Frida Örn var en ny inte alltför oäven bekantskap, Jolene är ju en underbar låt.

Ha en skön lördag;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0