Tema Fredag - Konst

Hos Sinneskatten är det dags för fredagstema. KONST är ämnet för dagen.
Vad som är konst ligger ju i betraktarens öga och kanske beror det också på dagsformen vad man tycker är konst eller kanske bara konstigt.

Dessa bilder är tagna i Vällingby centrum och är ingång till deras shoppingcentrum och galleria. Jag tycker att arkitekturen kan betraktas som modern konst.

Dessutom tycker jag att det är ganska roligt att handla där och att göra av med en ordentlig slant är verkligen ingen konst alls.:)





Här hos Sinneskatten hittar du fler konstfoton

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Ja Vällingby centrum är inte vad det varit, i alla fall inte som det var på den tiden vagnhallen låg mellan V-by och Råcksta;-)Kul var det när man efter jobbet gick och botaniserade på Tempo och Domus.

Ha en skön helg;-)

Postat av: Anne-Lie

Konsten finns verkligen i vår vardag!

Postat av: ormbunke

Jag tror man blir glad av denna konst på väggarna.Tanken kanske är att man handlar lite extra. Vem vet. Ha en skön helg. Anita

2010-08-06 @ 09:01:52
URL: http://blomfoton.blogspot.com
Postat av: Jah Hollis

Vällingby är ju en klassisk svenska förort och jag tycker definitivt att detta är att betrakta som konst. Snygga bilder.

2010-08-06 @ 11:10:10
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

jag gillar den Konsten.. riktigt fint att gå upp för den trappan och mötas av den här konsten.. inte alls så konstigt du gör av med pengar där;)

Trevliga bilder och vinklingar:)

Ha de..

Postat av: Cecilia Artista

Åhh så fint! Jag har inte varit i Vällingby sedan de gjorde om centrumet. Men det här ser riktigt riktigt snyggt ut tycker jag! Fin bild med snyggt perspektiv!

2010-08-06 @ 11:42:27
URL: http://ceciliaartista.blogspot.com
Postat av: Mona Sweden

Ser riktigt coolt ut. Förstår inte att inte fler fattar hur viktigt det är med inspirerande arkitetur. Hur kul är det att handla i ett center som ser ut som en betongbunker?

Postat av: Cumulunimbus

Du är bra cool du! Och har god smak vad gäller konst i alla dess former :)

2010-08-07 @ 10:31:26
URL: http://cumulunimbus.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Här har de lyckats ganska bra, tycker jag. En del köpcentrum är just bara en massa affärer under tak. Snygga färger, ser läckert ut där vid entrén.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0