Musik & Foto - Musik som talar till hjärtat


Pialotta vill att vi till Musik & Foto ska hitta sånger som berör nu inför den stundande Julen.



Julen kan vara en alldeles underbar tid när man umgås med nära och kära och trivs tillsammans. Den kan också vara oerhört ensam för många människor.
Jag skulle önska av hela mitt hjärta att alla fick ha "en fröjdefull Jul."

Mina bidrag är en riktigt blandad kompott. Jag börjar med en hjärteknipare. Det trillade faktiskt en tår när jag lyssnade på den.




Nummer två blir Boney M. Den här låten ger mig glada nostalgiska minnen.



EMD sjunger "Välkommen hem" och det passar ju bra till Jul



FAith Hill sjunger "Where are you Christmas." En låt om saknad. Tyvärr en ganska vanlig företeelse kring Jul.



Så blir det en mer lättsam jultrall och det hör ju också till när det ska vara julstämmning



Som avslutning måste det bli O Helga Natt för den sången berör mig. Jag tycker den är väldigt stämmningsfull.





Här hittar dú mer musik I TIDEN.

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Boney M ja dom gjorde många bra låtar.

I din hjärteknipare såg jag den lille godingen Rob Lowe,inte helt fel;-)

Härlig musik med skön känsla, ha en skön tredje advent;-)

Postat av: Birgitta

Boney M gillar jag skarpt - deras musik regerade verkligen då :)

Mest tänker jag på barn till supande föräldrar - när det gäller julens avigsidor.

Ha en fin fredag!

2010-12-10 @ 18:33:50
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Åh , så många bra låtar du bjuder på !

Den första var jättefin !!!

Gillar oxå Boney M :)

Trevlig lördagskväll !

2010-12-11 @ 19:10:32
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Många tänkvärda låtar.. O Helga natt är så himla vacker och Tommy Körberg gör den kanon:)

Bony M är aldrig fel.. undras tro om de håller musiken vid liv ännu.. vet du?

Kram o ha de gott i Vintern:)

Postat av: Lena

Du har verkligen valt bra låtar. Bony M´s låt är en riktig klassiker. O helga natt är en av mina absoluta julfavoriter. Den är så vacker.

2010-12-12 @ 18:25:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0