Onsdagstankar 2010 02 24

Är hemma i dag och har åkt på en riktig "dyngförkylning." Det är inte så mycket som blir gjort så jag roar mig en stund med att blogga lite. Vila rösten är ett måste så det blir inget telefonerande.

Glädjeämnen är att våra barn mår bra och klarar sig gott. Enda dilemmat är att dom ju som andra Stockholmare har problem att ta sig fram i trafiken.

Idag läste jag följande i lokaltidningen:
"Respekt.
Gröna linjen måste förbli en okränkbar utgångspunkt för förhandlingar."

Jag trodde ett slag att det rörde sig om Gröna linjen mellan T-centralen och Hässelby, men det visade sig vara allvarligare än så. (Även om det verkar vara nog så kaotiskt med alla människor som inte kommer sig till och från arbetet).
Det som avsågs var Gröna linjen som 1948 utsågs som gräns mellan Israel och Palestina. Nu är det allvarliga diskussioner om var gränssättningen ska gå och vem som rår om vad.
Tragiskt att man inte kan få fred och slippa allt krig och elände. Det är alltid den lilla människan som drabbas.

Nåja, med tanke på detta framstår den värsta av förkylningar som rätt överkomlig. Har även fått barn så jag ifrågasätter starkt utsagan om att när en man är förkyld är det värre än att föda barn. (Var ju en populär reklamsnutt på TV ett tag).
Vi är ju som moderna människor jämlika så en förkylning ska väl vara lika för både män och kvinns.,)

Nu ska jag avsluta denna något flummiga betraktelse och gå till dukat middagsbord. Min bättre hälft har lagat middag. Visserligen har allt idag en tousch av halstabletten Honey Fresh, men det blir nog en interssant culinarisk upplevelse.;)

 Om du vill se en snuvig panda, som faktiskt är rätt bedårande kan du klicka  här

Kommentarer
Postat av: Pockethexan

Den pandan har nysit sig runt ganska länge men väldigt gulligt..

Nu har ju vi fått egna "pandaungar" i släkten så vi kan få vår gullighets dos där i fortsättnignen..



Annars kan jag rekomendera "Fisherman´s friends" middagar, de är lite egna..hi!



Kramis!/från Pockethexan själv



PS;Om du vill blogga lite om böcker får du gärna kika in hos mig o kanske komma med lästips el. få några av mig.DS

2010-02-24 @ 20:42:28
URL: http://pockethexorna.blogspot.com/
Postat av: Misswhatsit

Tack för kommentaren och tipset om Fishermans ;) det blir lax till middag idag, så det borde ju passa.;)



Har just läst ut en bok som heter "Svart som natten" ax Ann Cleeves. Den var bra och hade ett något oväntat slut.

2010-02-25 @ 17:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0