MusikOfotoautomaten - Aktuell svensk grupp/artist


Idagens MusikOfotoautomat är Pialottas tema att beskriva en aktuell svensk grupp / artist.

Sarah Dawn Finer är en relativt ny artist som jag tycker har en otrolig sångröst och härlig utstrålning.
Hon kan sjunga allt från ballader till rätt "riviga" låtar. Dessutom har hon en härlig humor.

Sarah Dawn Finer

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search
Sarah Dawn Finer

Dawn Finer being interviewed at Melodifestivalen 2009.
Background information
Born 14 September 1981 (1981-09-14) (age 28)
Origin Stockholm, Sweden
Genres Soul, Pop
Occupations Singer
Instruments Vocals, Guitar
Labels Roxy
Website www.sarahdawnfiner.com

Sarah Dawn Finer, born 14 September 1981 in Stockholm, Sweden, is a singer, songwriter and actress. Sarah Dawn Finer has Russian and American heritage. Her grandparents emigrated from Russia to America, and her mother is American


Det finns många fler härliga artister som är aktuella just nu, men jag har lite knackigt med krut på modemet i stugan så jag begränsar mig till en i inlägget.

Jag gillar tex också the Ark som Pialotta presenterar.
Här på http://kafferasten.blogg.se/  hittar du fler inlägg i MusikOfotoautomaten

Första bidraget i mitt inlägg blir Kärleksvisan eftersom det är den senaste låten jag har hört med Sarah  




Den här videon kommer från en liveinspelning som Sarah gjorde för Expressen. Låtarna hon spelar är Does she know you och Standing strong.



Kommentarer
Postat av: Pialotta

Underbara Sara.. den första låten helt enormt vacker:)

Sätter du själv in din länk hos mig.. denna för du hade Konsertlänken inne i mina kommentarer;)

Ha de... gott

2010-07-24 @ 19:25:28
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Hon har ju en väldigt bra röst, den bästa som kommit fram på flera år faktiskt bra låtval;-)

Nu regnar det här, hääääärligt eftersom det är den första gången sedan den 18 juni. Vi var plaskblöta vovvarna och jag men den här gången klagar jag inte på att torka fyra blöta vovvar;-)

Ha en skön lördagkväll;-)

Postat av: Lena

Två otroligt fina låtar med en väldigt duktig sångerska.

Ha en skön fortsättning på helgen.....Lena

2010-07-24 @ 21:55:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: foto CHIP

Håller med! Hon är en TALANG!



http://foto.rudenius.se/post/2010/07/29/MusikOFotoAutomaten.aspx

2010-07-29 @ 13:14:35
URL: http://foto.rudenius.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0