MusikOfotoautomaten - Favoritfyran

FAVORITFYRAN är temat för dagen i Pialottas MusikOfotoautomat.

Fler musikinlägg hittar du här



Jag älskar musik och det finns många underbara låtar som har följt mig genom livet. Det finns musik för alla sinnesstämmningar.
Många låtar är knutna till speciella händelser som man kommer ihåg varje gång de spelas på radio eller TV.

Den första låten blir Simon and Garfunkel med Sound of Silence. Den var mycket i ropet när jag träffade min man.
Vi har varit gifta i 37 år snart. Vet inte om det varit så mycket "Silence" genom åren . Kanske därför det har hållit.:)




ABBA med Melodifestivallåten Waterloo
Jag hade vid det laget "mött mitt Waterloo," gift mig och vi fick vårt första barn en älskad dotter 1974.
Lycka!



Bee Gees, You win again
Jag fick också en storvinst 1978. Då föddes vår älskade son. Lycka igen!

  


 2010 Sarah Dawn Finer, I remember love
En nutidsartist dom jag tycker är helt fantastisk.
Låten, I remember love påminner oss om att hålla kärleken vid liv och att vara rädd om varandra.



Då var FAVORITFYRAN klappad och klar.


Därutöver lägger jag till några andra låtar jag ofta har lyssnat till:
Vacker låt och fin röst. Ronan Keating




Leonard Cohen. Älskar hans röst.




The Ark, It takes a fool to remain sain.
Den brukar jag spela när det kör ihop sig på jobbet och alla samarbetspartners verkar ha fått "spatt" samtidigt och det känns som om man ska spricka. Låten gör mig glad och jag brukar hämta mig ganska fort. Med lite humor går det klara det mesta.





Kommentarer
Postat av: Lena

Jag kan bara säga tummen upp för dina bidrag. Alla jättebra låtar med grymt bra artister. Lyssnade och njöt.

Ha en trevlig helg i sommarvärmen.

Lena

2010-07-02 @ 13:53:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Pialotta

The Ark som du lagt till .. killar som jag gillar och gärna skulle vilja killa;) Där fick jag till det du;)

Cohen .. en storfavvis här oxså.. Jag tänkte fyrtal, så därför glömde jag rent bort honom:) Oftast har man ju minnen till sina låtar .. man förknippar både glädje och sorg ..Kalaslåtar och bra artisteri du valt.. kul att läsa lite om varför oxså:)

Ha en trevlig helg själv.. tjingeling.. nu tar jag kaffet till balkongen.. sätter mig under parasollet och hoppas på att mannen vill följa med till stranden och sanden i morgon.. men det vill han säkert.. han har utejobb som fastighetsskötare .. ringde en pling nu och bad mig sätta in öl i kylskåpet.. du kan tro han är varm efter en hel dag i solen med kläder på.

Pedalat ute nu.. riktigt skönt när det blåser lite så där skönt:)

2010-07-02 @ 14:18:57
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Här var det mycket örongodis som vanligt, Cohen är min absoluta favorit bland dom alla.

Ja han har gjorde den och även the Searchers med flera, men jag gillar Jackies bäst;-)

Ha en skön helg;-)

Postat av: MarySaintMary

Bra sagt om Silence, att prata om saker är nog själva grundstenen i ett förhållande. Bra låt också! Sen älskar jag It takes a fool to remain sane. Underbar.

2010-07-04 @ 16:21:06
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Camilla "Lillagul"

Härlig samling med bra låtar !

Håller med dig gällande The Ark låten.

Man kan inte låta bli att bli glad av den låten :)

2010-07-05 @ 09:10:53
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0