MusikOfotoautomaten




Pialottas
tema idag i MusikOfotoautomaten känns riktigt roligt. Det blir filmmusik.
Min första tanke blev filmen Pretty Woman med Julia Roberts.
Här hittar du mer filmmusik.

Handling

Affärsmannen Edward Lewis skall ordna några affärer i Los Angeles i en vecka. Han kör vilse i staden och plockar upp en prostituerad, Vivian, som guide. Han känner sig ensam och betalar 300 dollar för en natt. Han blir intresserad av henne och hyr henne för sex dagar.

Om filmen

Filmmusiken inkluderar bland annat en reviderad version av den svenska popduon Roxettes sång It Must Have Been Love från 1987, där de ord i sångtexten som gjorde sången till julsång ersatts med andra ord. Operaföreställningen som paret går och ser i filmen är La Traviata, vars historia är lik filmens. Stycket som hörs i slutscenen är Dammi tu forza, o cielo ur samma opera.

Skådespelare

Nästa musikvideo blir "It must have been love" med Roxette. En låt jag också tycker mycket om.



Sista videon får bli La Traviata. Det var ju den filmsekvensen där filmparet blev riktigt förtjusta i varandra.
Opera är inte min favoritmusik, men jag kan lyssna på den musiken av och till.
Här är det Pvarotti som framför arian.


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Underbar film med massor med bra musik i:) Du skriver så utförligt och bra i alla dina inlägg. det gillar jag för då blir jag berörd och vill gärna lyssna igen på låtar som man kanske glömt bort lite.

Roy Orbinson, en artist som jag lyssnat mycket till och just Pretty Women .. en låt som berör loksom It must have been love.. Tummen upp:) Pavarotti.. vilken man du.

Ha de gott kram på dig i vackra vädret .. i morgon kör vi till Helsingborg för lite ekipering .. det är mycket nu:)



Just nu konsert med AC/DC på TV, som mannen sitter och diggar till;) De är ju i Stockholm i kväll.

2010-06-04 @ 22:37:02
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Härlig filmmusik,det var ju några år sedan man såg den.Roy Orbison har jag alltid varit svag för Pretty Woman är inget undantag;-)

Ha en skön lördag;-)

Postat av: Mia

Mmmmm...I like!!! Roy Orbison har jag hittat tillbaka till numera, lyssnar ofta på honom i bilen och sitter o försöker sjunga med.. =))

2010-06-05 @ 20:21:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

Pretty Women är en film som man sett många gånger. Det är nästan så man kan replikerna utantill. Låten Pretty Woman är grymt bra och Roy Orbinson en grym artist. Roxette är inte sämre och It must have been love en en jättebra låt.

2010-06-05 @ 23:33:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Erik "Semlan"

Hi, hi. Detta måste vara en riktig "tjejfilm"! Musiken är det inget fel på, men filmen är bara okej (tycker jag). Jag måste inte ha en massa action, men gärna lite mer än bara romantik. Julia Roberts är ju en skönhet, men hallå, hon är ju prostituerad! Gere en affärsman som köper damer och en del annat. Hmmm. Roy Orbisons stämma är inte dum. Första Travelling Wilburys är smått magisk, vilket gäng det var! ...

Pretty Woman är rätt okej (får jag höra från "regeringen"). Ja, då är det väl så. Jag har sett den.

Postat av: foto CHIP

Vilket fint inlägg du gjort! Både musiken och informationen :) Jag gillar också både filmen musiken Roy O och numera operamusik mer och mer ;)

Ha en fin fredag!

2010-06-11 @ 00:23:09
URL: http://foto.rudenius.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0