MusikOfotoautomaten- Sommarväder / väderlek


Här hos Pialotta och MusikOfotoautomaten hittar du fler inlägg.


Temat i MusikOfotomaten hos Pialotta denna gång är sommarväder / väderlek.
Det finns så många olika typer av väder.

Jag tycker att vi i Sverige har ett bra klimat.
I och med att vi har fyra årstider går tiden ganska fort. Det växlar mellan vår, sommar, höst och vinter och man hinner aldrig riktigt tröttna på årstiden.




Min första lät blir Stevie Wonders, " You are the sunshine of my life."

 

Nästa inlägg blir Vivaldis "Four seasons." Där finns alla sorters väderlek.



Nummer tre får bli en låt av the Wheathergirls som heter "I´ts raining men."




Kommentarer
Postat av: Lena

Vivaldis årstiderna är en av de bästa klassiska verk jag vet, helt underbart. Kul med Stevie Wonder, var ett tag sedan man hörde den gamla låten.

Ha en trevlig helg.....Lena

2010-06-12 @ 07:54:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Monica o Jacob

Bra låtval till temat, Vivaldis fyra årstider är fin har den på vinyl.It´s raining men med WG är den klart bästa inspelningen tycker jag.

Ha en skön lördag;-)

Postat av: Pialotta

It´s raining.. så passande låt.. här i Skåne regnar det idag igen.. men vi hade tur på studenten igår.. precis lagom till studenterna så var det uppehåll:)

Glatt bra inlägg i jukeboxen.. fast idag regnar det igen just nu här.. :(

2010-06-12 @ 11:51:28
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Weather girls....så pass härlig musik så..man blir riktigt glad av den



2010-06-12 @ 21:29:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Härliga bilder och filmklipp från Paris. Länge sedan jag lyssnade på Vivaldis årstider. Weather Girls låt är skön, bra discolåt. Deras röster är också sköna, finns mycket power där.

Härligt. Tack för musikstunden. :-)

Postat av: Camilla "Lillagul"

Passande låtar allihopa :)

Favoriten för mig är It´s raining men.

2010-06-16 @ 20:48:50
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0