Lördagsmorgon

Härligt att det är lördag!

Veckan har varit ganska späckad och trots att tiden inte alltid vill räcka till har den gått väldigt fort.
Dubbelbottnade känslor alltså!

Idag vaknar jag i vår nya friggebod som maken under förra sommaren byggde ihop i sitt anletes svett vid vår sommarstuga.
Han älskar vinterfiske och ville gärna att jag skulle följa med på helgerna när han åker hit och fiskar. Själv är jag rätt frusen av mig och tycker om att kura vid brasan så jag har hållit mig på hemmaplan tidigare.

Vi kom igår mitt på dagen och det var vackert väder och en fin men ganska tidig solnedgång.
Denna morgon är alltså premiäruppvaknande och det kunde inte ha börjat bättre!  Solen skiner och den vita snön glittrar. Det är ca 8 grader kallt nu vid 11 på förmiddagen.
Jag ser små mörka prickar ute på isen. Det är de stora fiskefantasterna som sitter där och pimplar och hoppas få napp av röding eller öring. Fiskarna är dock ganska hårdflörtade så det är en stor prestige att lyckas i sitt fiskafänge.

Själv njuter jag av att i lugn och ro få sitta och skriva lite på bloggen. Igår införskaffade jag ett modem och TÄNK, det fungerar. Det ska bli spännande att se vad det blir för ämne på fototrissen i helgen. Jag har ett mycket litet fotoutbud på den här datorn, så vi får se om det kan bli något inlägg.

Nu ska jag ta en promenad i solens sken och njuta av naturen!

Kommentarer
Postat av: Din enastående förstfödda

Önskar er en riktigt härlig helg på landet! Nästa vinter kommer jag nog upp till våren och håller dig sällskap i nya friggen! Kram :)

2010-03-06 @ 14:04:19
Postat av: Ladyinblue

Tack snälla för de orden, de värmer verkligen gott.

Är bara en glad amatör vad gäller fotande och bloggen har jag haft lite över ett år.

Jag kikar gärna in hos dig också inmellanåt.

Kramen Ulla

2010-03-08 @ 21:57:58
URL: http://ladyinblue.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0