En underbar helg

Det har varit en underbar helg! Har tillbringat några dagar med mina ätteläggar och vi har haft det trevligt tillsammans. När man bor en bit ifrån varandra är det mysigt att se dom live ibland också även om telefon och dator ju underlättar regelbunden kontakt.

Minns när jag själv bodde i Stockholm i unga år. Då hade jag en burk som min ömma moder fyllde med enkronor så jag skulle ringa hem med jämna mellanrum. :)

Men åter till denna helg.
Vi har varit ute på diverse trevligheter och jag har fått göra en liten "inspektionsrunda" på båda telningarnas jobb.
Alltid roligt att ha en bild av hur det ser ut där dom tillbringar stor del av sin tillvaro. 
På lördag åt vi middag på Gondolen. Maten och vinet var superba. Utsikten där är också fantastisk, så det blir full poäng för den upplevelsen.:)
Eftersom kvällen var mycket ljum och relativt ung när vi lämnade Gondolen fick det bli ett besök på Mosebacke.
Det blev en kall öl, (barnen är sedan länge över 18 år), intressanta och givande diskussioner samt avnjutande av ett rikt folkliv.

 

Jag känner mig glad, avslappnad och vederlvickt efter att få ha en minisemester. Tack mina kära för att ni verkligen bryr er om! Älskar er!

Åter till vardagen.
Idag är det ju arbetsdag igen. De unga jobbar och jag är hemma hos dottern. Jag åker hem med kvällsflyget eftersom prisskillnaden för att åka måndag  kväll  istället för söndag kväll  eller tidigt måndag morgon blev en tusenlapp. Således arbetar jag härifrån med det som går och tar nya tag på jobbet igen imorgon.

Var i behov av en liten paus så det passade ju bra att göra ett litet blogginlägg.:)

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Helt underbart förstår jag:) Du kan väl delge oss ditt musikaliska inlägg under resten av veckan då.. om du vill förståss:)

Ha de gott o fin tur hemåt när det är dags:)

2010-05-25 @ 00:12:12
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Din förstfödda telning

Det är vi som ska tacka för en jättemysig helg! Älskar dig med! Kram!

2010-05-25 @ 07:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0