Fredagstema - form

Idag är temat hos Sinneskatten är FORM .
Dom här skulpturerna har jag fotat på olika promenader. Björnen är från ett bostadsområde utanför Luleå och damen från Skellefteå.
De har lite olika former och jag har laborerat lite med färgsättningen. Dom är mest svartvita även oredigerade, men omgivningen har lite mer kulör på orginalfotot. (Lägger till det oredigerade fotot på björnen. (Vet inte om det blir bättre eller sämre.)
Till sist skickar jag med ett foto som jag även lagt in på annat tema idag, men som passar till FORM också.










Här i FREDAGSTEMA hittar du fler foton.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Skulpturalt är väl vad man först tänker på vid ordet FORM där betyder den ju allt! Snygga bilder:)

2010-05-07 @ 12:47:53
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Monica o Jacob

Snyggt här var det mycket former, kvinnan var riktigt välväxt;-)gillar bild två på björnen bäst.

Ha en skön fredag;-)

Postat av: @nemonen

Flera olika former bjuder du på. Den sista gillar jag skarpt! Enkelt och stilfullt.

Postat av: cat

Många fina former och fina foton:) Gillar nog björnen mer i svartvitt än i färg faktiskt.

2010-05-07 @ 18:11:36
URL: http://1bildibland.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det var fina bilder men jag tar nog bild nr 1 som min favorit av dessa :)

Postat av: Jah Hollis

Jag gillar de svarta ljusen på det vita fatet bäst.

2010-05-08 @ 00:38:17
URL: http://jahhollis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0