MusikOfotoautomaten - Rockabilly

I dagens MusikOfotoautomat hos Pialotta är det Rockabilly som gäller. Det lyssnade jag mycket på tidigare och gillar den sortens musik fortfarande även jag inte spelar dom låtarna så ofta numera.
Jag tänkte det här skulle bli lätt men där tog jag miste. Försökte hitta lite udda aktörer för att få lite variation, men det var inte så lätt att hitta riktig rockabilly.

En riktigt gammal låt med Loretta Lynn får inleda. Den är kanske mer Country än Rockabilly men gränsen är ibland hårfin.
Hon sjöng ofta låtar med ett samhällsbudskap och var kanske lite kontroversiell på sin tid. Jag gillar hennes stil.

Sedan blir det Waylon Jennings presenterad av Johnny Cash  som sjunger en låt om Hank Williams,  "Are you sure Hank ment is this way."

Till sist blir det en låt med rockabilly/ bluegrass av en för mig okänd grupp Joliff band, Mountain Gospel Music. De visar en enorm spelglädje.

Bilen här nedan tycker jag är riktigt läcker och minner om gamla tider. Har turen att bo inärheten av en klubb för veteranbilar så jag fotar då och då. Hoppas att ägarna inte misstycker, men jag är full av beundran för dom gamla åken.:)
Hann väl åka med i någon raggarbil i min ungdom och dom var ju coola redan då. Tyvärr var dom väl inte alltid i bästa skick utan stannade av och till och fick "skjutas" igång. Medföljande tjejer behövde dock aldrig skjuta på. Killarna var gentlemen på den tiden. Kanske är dom det idag också, vem vet.:)

















Här
 hittar du mer Rockabilly

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Härliga låtar,country gillas här.

Ja mycket musik som man nästan glömt dyker upp igen i Lottas musikautomat och även en del nya som man gillar.

Ha en skön lördagkväll:-)

Postat av: Pialotta

Bluegrass, country, blues, rock and roll .. en mix av allt är riktigt härlig musik som jag och så många med mig gillar... det svänger ju för fasiken.. digg it baby digg it .. ståbasen i RockaBilly .. med sin speciella handgemäng är bara så collt, liksom banjon i bluegrass:)

Vi dansar vidare in i musikens värld.. det här är ju hur roligt som helst. att inte fler fattar det;)

Bilarna, ja du det var något speciellt att åka i de där.. lite mallig var man allt att ha en kille som var ägare av en sådan:)

Tjingeling..

2010-05-15 @ 18:50:50
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjingeling !

Låt nr 2 om Hank Williams blir min favorit här :)

Läcker bil du fotograferat med raggarkeps och allt :)

Tror fortfarande att de flesta "raggare" är gentlemän även nu för tiden. Har inte sett några tjejer som puttat på någon trasig bil i alla fall :)

Tackar för berömmet på mitt bidrag !

Trevlig söndag !

2010-05-16 @ 13:20:57
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: @nemonen

Trevligt att du visar bild på en gammal goding. Min favorit här är Johnny Cash. Ha det gott!

2010-05-16 @ 13:37:29
URL: http:// karingafallan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0