MusikOfotoautomaten - Svensk sommar

Nu börjar sommaren snart slå ut i full blom , så temat i dag i Pialottas MusikOfotoautomat är som hand i handske.

Den första låten jag tänker på är Ted Gärdestads låt, Himlen är oskyldigt blå. Den andra är en annan fin sång av honom, Oh, vilken härlig dag.
Tyvärr blev ju Ted Gärdestads bana alldeles för kort, men han hann ändå med att göra så mycket bra musik.

Sista inlägget blir Sommaren i city med Zahara. Jag gillar hennes version av den här låten.

Alla tre betyder sommar för mig.







 





 


Här i MusikOfotoautomaten hittar du mer sommarmusik.


Kommentarer
Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjenixen !

Härliga sommarlåtar med underbara Ted !

Sommaren i city , den hade jag nästan lyckats att förtränga ;-)

Hur man nu kan lyckas med det ??!!

Härliga sommarbilder !

Speciellt den med luftballongerna :)

Trevlig helg !

2010-05-28 @ 22:44:30
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: ormbunke

Fin blandning av sommarmusik och passande bilder. Ha de gott. Anita

2010-05-29 @ 11:02:18
URL: http://blomfoton.blogspot.com/
Postat av: Monica o Jacob

Här var det riktig sommar,Sommaren i city kommer man ju ihåg.Fina bilder luftballonger och sommar hör ju onekligen ihop;-)

Ha en skön lördag, det regnar här också.

Postat av: Erik "Semlan"

Härliga Ted Gärdestad-låtar! Vilken härlig dag är en skön låt, verkligen somrig. :-) Ditt foto på alla luftballonger (taget från Katarinahissen?) är härligt. Sommaren i city, inte riktigt min kopp te. Men onekligen en sommarhit. ;-) Kul att höra Teddans låtar, tack.

Postat av: Misswhatsit

Det stämmer att fotot över stan är taget från Katarinahissen.:)

2010-05-29 @ 17:17:26
Postat av: Anette

Ted var en stor favorit för mig när jag var barn/tonåring. Synd att det blev som det blev med honom. Sommaren i city är också bra och Stockholm är en underbar sommarstad (fast vilka städer är inte underbara på sommaren.....åtminstone jämfört med vintern ;-)) /Anette

2010-05-29 @ 22:44:24
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Teds texter i sina låtar är ju bara så himla somrigt.. riktigt bra musik man alltid kan lyssna på.. bilder som passar in så himla bra:)

Ha de.. Pia med sin Lotta

2010-05-30 @ 22:07:47
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0