Musik & Foto - Bjud upp till dans

Idag föreslår Pialotta att vi  bjuder upp till dans.



Jag har tyckt om att dansa till bra musik och förr var vi rätt ofta ute och svängde våra lurviga.
Numera blir det mest om man är på fest i något sammanhang.

Ett band som jag ofta lyssnade på när det begav sig var Max Fendeders. Det här är inte en av deras bästa låtar, men den är lite "annorlunda."

Lasse Stefanz tycker jag har gjort många fina danslåtar och den här gillar jag absolut.

Den sista med Streaplers tycker jag är en svängig låt som får det att rycka i benen.:)








Här
hittar du mer dansmusik

Kommentarer
Postat av: Lena

Det där var några riktigt klockrena dansbandslåtar. Riktigt bra.

2010-11-26 @ 19:58:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Monica o Jacob

Ja nog var den första lite annorlunda alltid, låter 70 tal.

Dom andra två är ju stora på dansbandshimlen, Lasse S har ju till och med gjort en låt för mej;-)

Ha en skön fredagkväll;-)

Postat av: Pialotta

Streaplers, så typiskt dansbandsrytm.. De var en gång stora favoriter hos mig:) Lasse Stefanz låt är en riktig tårdrypare.. inte så mycket den spelats. De killarna har sitt kontor i huset mitt framför mitt och bor i min stad. De är ju hur stora som helst i hela Sverige.

Mycket hjärta o smärta i Dansbandsmusiken kan man lugnt påstå.

Max fenders låt gillade jag mindre, men de har gjort en låt (kommer inte ihåg titeln) som jag gillade.. länge sedan.. håller de på ännu tro?



Ha en finfin helg, kanske ska du slå klackarna i taket:)

2010-11-27 @ 00:28:28
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Birgitta - foto CHIP

Nya låtar för mig - glatt och svängigt :)

2010-12-03 @ 02:15:32
URL: http://fotochip.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0