Musik & Foto / Blues/ Bluesrock

Dagens tema hos Pialotta i Musik & Foto är BLUES  och BLUESROCK.

Ibland kan det vara lite svårt att sätta etiketten på vissa låtar. Det här blir min tolkning av temat.



Jag har valt en relativt ny låt med Totta Näslund. Han är en av mina absoluta favoriter, så han måste vara med. Hans låt En lång väg mot ingenting är riktigt bra.

De övriga är äldre varianter av blues / bluesrock som jag ändå gillar fast det är väldigt länge sedan jag lyssnade på dom senast. Det blir the Doors med Road House Blues,  Fats Domino med Blueberry Hill och Ryan Adams med Rescue Blues

Man får uppliva gamla minnen.:)









Här i Musik & Foto hittar du mera blues oich bluesrocklåtar.

Kommentarer
Postat av: Lena

Riktigt bra låtar. Tottas och Ryan Adams låtar hade jag aldrig hört förut. Kul med något nytt.

2010-11-06 @ 15:28:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Monica

Härliga låtar Fats går ju alltid hem här.

Ryan Adams låten var ny för mej, riktigt bra var den ju;-)

Ha en skön lördagkväll;-)

Postat av: Pialotta

Totta på väg bort till på en resa med enkelbiljett.. Jag har för mig att han var sjuk då han spelade in den senaste eller sista plattan, men han fixade den så bra:)

Fats är ju alltid Fats Domino .. riktigt gungeligungherre:)



Ray Adams har jag aldrig hört förut, men den gillade jag.. Kul med lite nytt att lägga till samlingen i Jukeboxen:) Ha de fint.. i helgen:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0