Musik & Foto - Favoritmusik just nu

Hos Pialotta i Musik & Foto är veckans tema, Min FAVORITMUSIK JUST NU gärna med tanke på VÄRLDENS BARN.

Insamling pågår till Världens barn, se länk hos Pialotta. 

       

Det finns så mycket fin musik att njuta av och jag gillar alla möjliga stilar. Det beror på humöret vad som är favorit för tillfället.


Hanna Pakarinen, Love is like a song gillar jag verkligen. John Lennons, Imagine har jag gnolat på hela veckan efter förra helgens tema, så den måste få vara med igen.:) Den har ju verkligen ett budskap som är lika aktuellt idag som när han skrev låten. Kärlek och fred är ju något man verkligen önskar både för världens barn och vuxna

Hallelujah med Leonard Cohen är ett måste när man pratar om favoriter. Jag älskar den låten. Lite svårt att hitta kopplingen till barnen i denna låt, men den får stå för begreppet favorit.

Till sist blir det "Black or White" med Michael Jackson. Han hade ett rätt komplicerat liv, men sjunga, dansa och skriva låtar kunde han verkligen. Budskapet i den här låten om allas lika värde gillar jag. Det gäller ju även barnen. Det skulle nog bli mindre konflikter i världen om alla tänkte så.

















Här hos Pialotta i Musik & Foto hittar du mer favoritmusik

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Härlig musik, Cohen och Jacksonlåtarna sticker ut lite i mitt tycke. Kul var det den här gången att få välja själv, betydligt lättare också;-) med teman får man ju tänka efter lite.

Ha en skön fredagkväll;-)

Postat av: foto CHIP - Birgitta

Fina låtval alla här - Imagine är ju förstås helt outstanding - så vacker!

Må så gott!

Postat av: Erik "Semlan"

Hanna Pakarinen är en ny bekantskap för mig. Härlig countryröst. Annars fina låtar, men lite "greatest hits" över låtvalen om du förstår vad jag menar. Men en bra låt är och förblir en bra låt. :-)

Ska kolla upp Hanna lite mer, tack för det tipset. :-)

Postat av: Misswhatsit

Missade nog lite i temat denna gång.Har modererat lite i låtvalet. Världens barn är ju verkligen viktigt att värna om!

Ha en fin helg!

2010-10-16 @ 09:42:19
Postat av: Mia

Åh kära nån, tänkte inte på att det också skulle handla om Världens Barn...nu skäms jag lite...

Halleluja är och förblir en favorit hos mig...

2010-10-16 @ 17:19:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lilagul"

Tjenixen !

Hanna hade jag inte hört innan och håller med Erik om att hon verkligen har en country röst :)

Imagine tröttnar man aldrig på och nästan inte Hallelujah heller :)

Michael Jackson var en mycket duktig artist , min absoluta favorit med honom är Billie Jean.

Tackar för kommentaren hos mig !

Trevlig lördagkväll !

2010-10-16 @ 17:48:03
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Hanna Pakarinen.. aldrig hört talas om.. där ser man vad mycket ny musik man hittar med musiktemat:) Riktigt fin låt hon sjunger:) Halleluja och Imagine är ju bara de bästa av de bästa, då det gäller musik som håller alltid:)



De flesta tycker temat denna vecka är kul eller bra, då man kan välja lite vad som man själv gillar.

Vi får se vad som blir nästa veckas utmaning.. hade varit riktigt roligt om fler hittade in, men det är så roligt att ni trogna som nästan var vecka följer med mig i musikens spår.

Ha de gott o trevlig helg:)

2010-10-17 @ 00:05:46
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0