Tema Fredag - Byggnadsverk


Så var det fredag igen. Sinneskattens förslag till Fredags Tema är BYGGNADSVERK.

Det finns så många olika variationer på det temat, både enormt storslagna och ganska enkla och småskaliga byggnadskonstruktioner.
Mitt bidrag idag hör till dom enkla. Det är en kåta som finns uppställd bakom hotell Nordkalotten i Luleå. Jag tycker den är ganska fin där den står.
Bilden är tagen i måndags när jag var där och solen sken på både kåtan och alla vackert rödgula björkar i omgivningen och tallarna på bilden.



Bredvid kåtan fanns det här arrangemanget som också kan vara någon form av byggnadsverk. Det används nog vid någon sorts samarbetsövning där flera människor ska träna tillsammans. Det fanns flera liknande byggen på plats.



Här hos SINNESKATTEN i Tema Fredag hittar du fler Byggnadsverk

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Kåtor fasionerar mig.. Historiskt ett verkligt mästerverk som samerna har byggt upp.. bra bilder till Byggnadsverk.. som sagt det finns så mycket man kan tänka, då det gäller byggnadsverk:) Ha de gott .. så småningom kommer musiktemat.. under dagen:)

Postat av: Monica o Jacob

Ja man skuller nog bygga en kåta på tomten och flytta in i till vintern, vad mycket el man skulle spara;-)värme och matlagning i ett.

Bra bilder till temat, ha en skön helg;-)

Postat av: Lina

Ville passa på att berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!

Hälsningar

/Lina

2010-10-01 @ 11:00:56
URL: http://linagardelid.blogspot.com/
Postat av: Maria G

Härliga och fina bilder.

Kåtor är vackra och fina byggnader.

Ha en riktigt bra dag!

2010-10-01 @ 11:12:04
URL: http://minaordminabilder.wordpress.com
Postat av: Erik "Semlan"

Spännande med dina byggnadsverk. :-) Likheten mellan nomadfolk runt vår planet är slående. Denna kåta får mig att tänkas på indianerna i Nordamerika, men också nomader i Saharaöknen. Ett sådant nomadtält har jag provat på, inte dumt alls. Blev kallt i öknen på natten. Gillar din tolkning. Tack för kommentaren.

Postat av: Anneli - A'la Foto

Den sista bilden är riktigt härlig!



Ha en skön fredag!

2010-10-01 @ 15:40:49
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Anonym

Häftig tolkning du har gjort :)

Postat av: Pysselfarmor

Oh en "mordern kåta" ;-) Men den skulle vara praktisk att ha vid besök av många släktingar/vänner och man inte har plats inne...så många som kunde ligga där då...ja förståss då måste det vara sommar. Gillar dammen verkligen!

Postat av: Jah Hollis

Det var onekligen något annorlunda byggnadsverk.

2010-10-02 @ 20:20:39
URL: http://jahhollis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0