Tema Fredag - Reseupplevelser

Sinneskatten har i dagens Tema Fredag föreslagit att vi ska illustrera RESEUPPLEVELSER.

Mitt bidrag blir en bild från vår Thailandsresa för ett par år sedan. Då åkte vi i ett sällskap på åtta personer. Det var en riktig släktresa och vi hade väldigt roligt tillsammans och hann se oss omkring en hel del. Det var ungdomarna i sällskapet som höll oss alerta och sugna på att upptäcka så mycket som möjligt.
Jag fick till och med snorkla. Något jag bestämt sagt att jag skulle avstå ifrån innan vi reste. Det var faktiskt jättespännande och vackert att se allt som dolde sig under vattenytan.  

Vi har inte rest så mycket sedan dess. Så nu är det dags.

I mars 2011 blir det dock en favorit i repris när vi åker till Thailand igen med samma gäng som förra gången. Det blir inte till samma plats utan vi får prova nya ställen denna gång.




Här i Tema Fredag hos Sinneskatten hittar du andras foton

Kommentarer
Postat av: Maria G

Vilken vacker bild från Thailand!

Det är spännande att resa bort, man vet aldrig vad man får uppleva eller hur det blir. Facit har man först när man kommer hem.

Ha en fin kväll!

2010-10-15 @ 18:23:49
URL: http://minaordminabilder.wordpress.com
Postat av: Rantamor-På Näthinnan

Thiland har jag aldrig varit i ett intressant land verkar det som, men lite lång flygresa för mig som har stelop ryggen. Får ta lite kortare flyturer.



Ha en finfin helg.

2010-10-15 @ 18:35:20
URL: http://rantamor.blogspot.com/
Postat av: carina/sinneskatten

Det ser fantastiskt fint ut, själv skulle jag gärna vilja åka dit om det inte tog så lång tid.

2010-10-15 @ 19:49:35
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: Beppan

Ser ut som vyn från en av restaurangerna på Koh Lantas utsiktspunkt?!? Favoritland i vår familj. Hela januari ska vi njuta av detta lands natur, värme, kultur, mat, goa människor... Längtar:-)

2010-10-15 @ 20:10:59
URL: http://beppansallehanda.blogspot.com
Postat av: Anki-itte

Thailan är väl som paradiset, varmt och vackert.

2010-10-15 @ 22:54:41
URL: http://anki-itte.blogspot.com/
Postat av: Jah Hollis

Det låter onekligen som en fin reseupplevelse. Vacker bild med.

2010-10-16 @ 10:48:08
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Erik "Semlan"

Säkert ett fint reseäventyr och kul att ni ska resa tillsammans igen. Thailand har jag själv inte besökt. Ditt foto ser lockande ut. En kompis har varit där mycket och brukar berätta om sina resor till detta asiatiska semesterparadis. Mycket talar för att nästa resmål lite längre bort för mig blir Egypten. Dels vill jag tillbaka till öknen, helt underbart där i sandhavet. Blir säkert tid för snorkling också, men kulturen är viktigare tycker jag. Bada kan man ju göra lite varstans. ;-) Tack för din kommentar, bra där med "över ån efter vatten". Visst tenderar vi att vilja kunna "skryta" med exotiska resemål efter sommarsemestern när vi sitter vid fikabordet med arbetskamraterna(?). Hoppas verkligen att du får en trevlig resa i mars. :-)

Postat av: Pialotta

Detta tema har jag inte fixat .. reseminne.. nja.. Tar bort foton efter hand på datorn och jag tycker inte mina reseminnen är så aktuella precis.. det var ett par år sedan jag var på resande fot.. i alla fall till utlandet på semester.. men så klart kan man ta kortare upplevelser.. fin bild du lagt upp här.. riktigt vacker:)

2010-10-17 @ 00:09:05
URL: http://cafferasten.blogg.se/
Postat av: Pumita

Jaa, här vill jag vara... NU!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0