Musik & Foto - Klassisk Rock

Denna helg är det Klassisk Rock som gäller hos Pialotta och Musik & Foto.

Hos mig blir det en blandad skara som får representera temat.

Tommy Steele upptäder på Biograf Anglais 1957 Elvis Presley 1970Queen live i Frankfurt am Main 1984 med låten Crazy Little Thing Called Love.



Först ut blir Tommy Steele, en artist som har blivit lite bortglömd. 

Tommy Steele (eg. Thomas William Hicks), OBE, född 17 december 1936 i Bermondsey, London, England, Storbritannien, brittisk sångare, som slog igenom som en något mjukare rocksångare än Elvis Presley, och ett tag var en rival till honom om populariteten.


 

Sedan är det Elvis som ju definitivt är hågkommen fortfarande. Han har producerat många fina låtar.

Elvis Aaron Presley[, född 8 januari 1935 i Tupelo i Mississippi, död 16 augusti 1977 i Memphis i Tennessee, var en amerikansk rocksångare, musiker och skådespelare. Han är en av 1900-talets mest framträdande underhållare och kallas ofta The King (Kungen). Elvis Presley har sålt över en miljard skivor världen över.




Sist ut blir Queen.
Queen
är en brittisk rockgrupp som bildades 1970 i London av gitarristen Brian May, sångaren Freddie Mercury, och trummisen Roger Taylor. Basisten John Deacon anslöt sig till bandet året därpå. Bandet fick en betydande ställning på 1970-talet och är sedan dess ett av Storbritanniens mest inflytelserika och framgångsrika band. Queen har en lång meritlista med låtar som We Are the Champions, Under Pressure, We Will Rock You, Bohemian Rhapsody, Another One Bites the Dust, Radio Ga Ga och The Show Must Go On. Queen valdes in i Rock And Roll Hall Of Fame 2001[1].







Här hittar du andras rockiga låtar


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller absolut med dig ang Tommy Steele! Men grabben håller igång än, så även om han inte fortsatte med rocken, så håller han sig kvar inom musiken i alla fall L

Hittade en länk till ostkakan om du vill testa:

http://www.ica.se/Recept/halsinge-hamboni-halsinglands-nya-landskapsratt-701695/

2011-04-09 @ 10:59:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

Låten med Tommy Steel är härlig, Elvis är ju alltid perfekt och låten med Queen gillar jag skarpt!

Postat av: Monica

Tre riktiga storheter, när det begav sej var det ju antingen Tommy eller Elvis hemma blev det Elvis bestämde mamma;-)

Ha en skön lördagkväll;-)

Postat av: Pialotta

Tommy eller Elvis.. ja det var frågan:) Jag gillade Tommy först, men gick över till Elvisskaran rätt snabbt. Dock är inte din musik här instrumental som jag påpekade, men va då.. shit i det. det här är ju bara en lek för oss musikdiggare;)

2011-04-09 @ 18:59:36
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Håller med om att Tommy Steel kommit i skymundan.

Favoriten - ha ha - ELVIS - who else?

2011-04-11 @ 23:29:40
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Anni

Så skönt att det är fler än jag som inte alltid förstår vad temat är ;-) Jag brukar läsa Pialottas inlägg flera gånger för att bli helt säker!



Men den musik du bjuder på är ju suverän! Här hemma törs jag inte säga att jag gillar Tommy när min mamma och min dotter är stora Elvis-fans...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0