Musik & Foto - Musik i Tiden

Dagens inlägg ska handla om artister och musik I Tiden.



Cornelis Vreeswijk är en artist som har gjort många bra låtar. Han är ju borta sedan rätt länge, men filmen om honom är aktuell nu.

Mina musikval blir tre låtar med Cornelis själv, där "Jag hade en gång en båt" är min favorit. Sista låten är det Hans-Erik Dyvik, (som spelar Cornelis i filmen om honom), och sonen Jack.

Jag lägger också in ett klipp om Hans-Erik Dyviks beskrivning av arbetet med den nya filmen som avslutning.













Här
 i Musik & Foto hittar du andras inlägg

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Underbara Cornelis.. jag har sett filmen och visst var den sevärd, även om Cornelis själv hade spelat den bästa huvudrollen :) Han har varit borta en tid, men med filmen har han fått nytt liv igen:)

Postat av: Monica o Jacob

För mej är Cornelis helig, det finns ingen som kan mäta sej med honom.

Härliga låtar du valt med en i alla bemärkelser stor artist.

Ha en skön lördagkväll;-)

Postat av: Anni

Jamen vilket smart val! Titta bara på de ögonen - är de inte de vackraste tänkbara? Och rösten, sångtekniken, underbar! Och texterna...



jag har inte sett filmen än, men jag såg inspelningen av Skavlan när Dyvik och Jack var där. En upplevelse!

2011-03-27 @ 00:07:44
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com
Postat av: Lena

Cornelis har ju blivit jätteaktuell igen tack vare filmen. Han var en underbar trubadur och vissångare. Såg filmen först nu när den släpptes på DVD. Filmen var jättebra. Utav låtarna ovan så är Sjuttonde balladen min favorit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0