Musik & Foto - Svensk Schlager

I dagens Musik & Foto är Pialottas tema, Schlager. Man får plocka fram gamla låtar som man lyssnat på för länge sedan.

Lill-Babs 2009.


Goda vänner till mina föräldrar hade en grammofon och alltid när vi var på besök hos dom fick jag spela deras skivor. Det var bland annat Augustin, Tunna skivor och Han måste gå som var mina favoriter då.

Lillbabs kom lite senare och Agneta Fältskog ytterligare längre fram. Detta får bli en riktig nostalgitripp.
/>





Här hittar du fler schlagerlåtar

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Visst är det trevligt med nostalgitripp .. härliga tider, strålande barn/ungdomstid som aldrig kommer tillbaka minsann.. tur vi har minnena:) Minns alla de du har här som det var igår:)

Ha de gott .. trevlig helg:)

Postat av: Lena

Även här var det ett pärlband av härliga gamla låtar. Så underbart!!!

Postat av: Birgitta

Känner igen alla utom Agneta Fältskogs låt men den gillar jag också :)

Ha en fin helg!

2011-03-19 @ 00:55:48
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Monica o Jacob

Båda min mors idoler Gunnar o Lill-Babs, ja dom gick varma hemma. Härligt med lite nostalgi från barndomen, det fanns ju hur mycket som helst på Tuben från 60 talet och bakåt.

Ha en skön lördagkväll, syns på Trissen i morgon;-)

Postat av: Anonym

Så många fina härliga låtar du har plockat fram.

Kram Ingrid

2011-03-19 @ 19:15:46
Postat av: Mia

Haha...Augustin hade jag också tänkt lägga in...å Leva Livet med Lill-Babs kommer jag ihåg från Drop In, när Beatles var med...ojojojoj... =))

2011-03-19 @ 19:25:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anni

Oj, vad många vi är som fått lyssna på Gunnar W - var det våra mammor som hade ett finger med i spelet där kanske? Lill-Babs tror jag däremot aldrig spelades hemma hos oss, inte vad jag minns i alla fall.

Men visst är det häftigt hur de där gamla låtarna sitter kvar i huvudet på en? Ofta kan man texterna också, i alla fall om man inte hinner tänka utan bara sjunger på!

2011-03-20 @ 21:37:08
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Härliga låtar! Mycket av den musik vi spelar för våra boenden på jobbet.

Postat av: Erik "Semlan"

Du kunde gärna ha berättat mer, tycker jag. En härlig låtkavalkad. Länge sedan jag hörde Agnethas "Tio mil kvar till Korpilombolo", den är mysig.

Lill-Babs har verkligen bjudit på många låtar och en lång karriär, imponerande. Kul att hon fick ny uppmärksamhet i "Så mycket bättre".

Postat av: eon

Jag klickade på den översta bilden på Lill-Babs för jag tyckte att hon såg väldigt rynkig ut och fick veta att det var en retuscherad bild! Då uppkommer frågan hur härjad ser hon ut när bilden inte är retuscherad? Och hur mycket smink behöver hon använda för att se ut som hon brukar i t ex tv-sändningar? Jäg är en beundrare av henne som artist men här linar hon ju en häxa.

2011-03-22 @ 00:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0